ul. Hanasiewicza 10

Urząd Miasta Rzeszowa

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
Telefon 17 875 44 25
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail zkr@erzeszow.pl
www www.erzeszow.pl
Godziny pracy 7:30 - 15:30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Agnieszka Rzeszutko
Siedziba ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
Telefon 17 875 44 26
e-mail

Agnieszka.Rzeszutko@erzeszow.pl

3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności przy pomocy zastępcy Dyrektora
4. Podstawa prawna
Zarządzenie nr 87/2022  Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.
5. Struktura organizacyjna
-
6. Zadania

Do zadań Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności należy w szczególności:

1) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji z zakresu zarządzania kryzysowego;

2) monitorowanie i rozpoznawanie zagrożeń o charakterze kryzysowym oraz analizowanie poziomu wód, cieków wodnych i rzek na terenie miasta;

3) analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców miasta, ostrzeganie i alarmowanie mieszkańców o zagrożeniach;

4) przygotowywanie tematyki oraz organizowanie posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Rzeszowa oraz Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Rzeszowa;

5) opracowywanie analiz, raportów oraz opinii dotyczących bezpieczeństwa mieszkańców miasta i zarządzania kryzysowego na podstawie wniosków z posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Rzeszowa oraz Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Rzeszowa;

6) rozpatrywanie wniosków na wykonywanie lotów i przelotów nad Rzeszowem (Strefa R) i rekomendowanie Prezydentowi wydanie zgody lub jej odmowy;

7) nadzorowanie prawidłowego zabezpieczenia i bezpiecznego przebiegu imprez masowych podwyższonego ryzyka;

8) przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych na terenie miasta i przygotowywanie decyzji zakazujących zgromadzeń publicznych;

9) koordynowanie działań w zakresie ochrony przeciwpowodziowej oraz zapobieganie innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi lub środowiska na obszarze miasta;

10) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji oraz realizowanie przedsięwzięć mających na celu utrzymanie bezpieczeństwa powodziowego w mieście;

11) uczestniczenie w planowaniu i organizowaniu przedsięwzięć dotyczących ochrony ludności, zakładów pracy, urządzeń użyteczności publicznej, dóbr kultury, środowiska naturalnego oraz udzielanie pomocy poszkodowanym w czasie pokoju i wojny;

12) organizowanie i zapewnianie ciągłości działania systemów łączności, wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania oraz informowanie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach;

13) realizowanie zadań obronnych oraz opracowywanie w tym zakresie stosownych dokumentów (planów i procedur);

14) prowadzenie i aktualizowanie na potrzeby kwalifikacji wojskowej rejestru mężczyzn i kobiet kończących w danym roku 18 lat;

15) przygotowywanie i przeprowadzanie corocznej kwalifikacji wojskowej;

16) prowadzenie spraw dotyczących akcji kurierskiej;

17) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych oraz wystawianie wezwań do wykonania tych świadczeń;

18) opracowywanie i aktualizowanie planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa;

19) nadzorowanie funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych z terenu miasta oraz właściwej eksploatacji posiadanych pojazdów pożarniczych i użyczonego im przez miasto do używania specjalistycznego sprzętu pożarniczego;

20) prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji o zatwierdzeniu regulaminów strzelnic;

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności współdziała z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie w zakresie wykonywanych zadań oraz w zakresie pozyskiwania i przekazywania środków finansowych na realizację zadań ochrony przeciwpożarowej.

Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności wspomaga nadzór Prezydenta nad Strażą Miejską w Rzeszowie.

7. Tryb działania

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym Zarządzeniem nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r.

8. Wysokość opłat
nie dotyczy
9. Rejestry, archiwa, ewidencje


1. Ewidencja sił i środków, które mogą być wykorzystane podczas akcji ratunkowej (baza danych).


2. Ewidencja sprzętu obrony cywilnej.


3. Ewidencja Systemu Alarmowego Miasta Rzeszowa.


4. Rejestr wydawanych decyzji administracyjnych w sprawach świadczeń osobistych i rzeczowych na recz obrony.


5. Baza danych HNS.

6. Rejestr mężczyzn objętych rejestracją.

7. Rejestr kobiet objętych rejestracją.

8. Lista stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej.

9. Wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku obrony Ojczyzny.

10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
  2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu wykonywania zadań należących do zakresu Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności – na podstawie przepisów prawnych: ustawa z dnia 11 marca 2022 r. o obronie Ojczyzny, ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym, ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, ustawa z dnia 24 lipca 2015r. Prawo o zgromadzeniach, ustawa z dnia 29 listopada 2000 r. Prawo atomowe, ustawa z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej, ustawa z dnia 17 grudnia 2021 r. o ochotniczych strażach pożarnych, ustawa z dnia 11 września 2019 r. Prawo zamówień publicznych, ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
11. Informacje nieudostępnione

1. Plan Obrony Cywilnej Miasta Rzeszowa;
2. Plan Zarządzania Kryzysowego Miasta Rzeszowa;
3. Plan Operacyjnego Funkcjonowania Miasta Rzeszowa na wypadek zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
4. Plan zasadniczych przedsięwzięć w zakresie przygotowań obronnych Miasta Rzeszowa;
5. Plan szkolenia obronnego na dany rok;
6. Plan zasadniczych przedsięwzięć w zakresie przygotowań obronnych w UM Rzeszowa na dany rok;
7. Program szkolenia obronnego;
8. Plan operacyjny ochrony przed powodzią Miasta Rzeszowa;
9. Plan awaryjnego zaopatrzenia w wodę ludności Miasta Rzeszowa;
10.Plan akcji kurierskiej Urzędu Miasta Rzeszowa w zakresie bezpośredniego doręczania dokumentów powołania adresatom;
11.Rejestr męźczyzn objętych rejestracją;
12.Rejestr kobiet objętych rejestracją;
13.Lista stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej;
14.Wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do powszechnego obowiązku obrony
15. Plan świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania w razie ogłoszenia mobiizacji  w czasie wojny na terenie Miasta Rzeszowa:
16. Plan świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w razie ogłoszenia mobiloizacji w czasie wojny na terenie Miasta Rzeszowa;
17.Plan wykorzystania świadczeń osobistych na recz obrony Urzędu Miasta Rzeszowa.

Dane opracowania
Opracowała Agnieszka Rzeszutko - Dyrektor Wydziału 2024.02.16
Zatwierdził Agnieszka Rzeszutko - Dyrektor Wydziału 2024.02.16

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Gospodarki Komunalnej

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Hanasiewicza 10, 35 - 103 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail gk@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek, wtorek: 7:30 – 15:30
środa: 7:30 – 17:00
czwartek, piątek: 7:30 – 15:30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Ewelina Bednarska
Adres ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
3. Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko Łukasz Andrasik
Adres ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów
4. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału, przy pomocy zastępcy dyrektora.
5. Podstawa prawna
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa - Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.
6. Struktura organizacyjna
1. Wydziałem Gospodarki Komunalnej zarządza dyrektor, przy pomocy zastępcy dyrektora.
2. W skład Wydziału wchodzą:
   1) Referat Gospodarki Komunalnej (GK-K), którego pracą kieruje kierownik referatu.
   2) Oddział Gospodarowania Odpadami (GK-O), którego pracą kieruje kierownik oddziału.
7. Zadania

Opis zadań wydziału:
1. Do zadań Referatu Gospodarki Komunalnej należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw dotyczących budynków wielomieszkaniowych, stanowiących własność osób fizycznych w zakresie aktualizowania zadłużeń hipotecznych
z tytułu remontów sfinansowanych z budżetu państwa oraz wydawania właścicielom zaświadczeń o ich spłacie zgodnie z ustawą o księgach wieczystych;
2) prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem cen i opłat za usługi komunalne, wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej i ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;
3) przygotowywanie warunków na odprowadzanie wód opadowych z nieruchomości do urządzeń wodnych będących w utrzymaniu Wydziału oraz do miejskiej kanalizacji deszczowej zgodnie z ustawą prawo wodne i ustawą prawo ochrony środowiska;
4) przygotowywanie warunków na przekroczenie infrastrukturą techniczną urządzeń wodnych będących w utrzymaniu Wydziału i budowę przepustów;
5) prowadzenie spraw związanych z opłatami za odprowadzanie wód opadowych i roztopowych, kolektorami deszczowymi do odbiorników wód powierzchniowych zgodnie z ustawą prawo wodne, oraz ustawą prawo ochrony środowiska;
6) prowadzenie spraw związanych z opłatami za użytkowanie gruntów Skarbu Państwa pokrytych wodami w zakresie wylotów kolektorów kanalizacji deszczowej;
7) prowadzenie spraw związanych z rozbiórkami obiektów budowlanych stanowiących własność miasta zgodnie z ustawą prawo budowlane;
8) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem urządzeń wodnych będących w utrzymaniu Wydziału;
9) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem kanalizacji deszczowej z wyłączeniem regulacji, wymiany i uzupełniania włazów studni i wpustów kanalizacji w drogach;
10) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem szaletów publicznych, w tym prowadzenie ewidencji ilościowo - wartościowej szaletów publicznych z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
11) opracowywanie projektu planu dochodów i wydatków budżetu miasta, oraz wniosków o dokonywanie zmian w budżecie wynikających z potrzeb w czasie przygotowania i realizacji zadań oraz harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu miasta - zbiorczo w zakresie działalności wydziału;
12) kierowanie osób skazanych do pracy w jednostkach organizacyjnych oraz współdziałanie w tym zakresie z organami wymiaru sprawiedliwości;
13) sporządzanie informacji i sprawozdań z wykonania zadań oraz wykorzystania środków finansowych w zakresie działalności wydziału;
14) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzenia ścieków zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;
15) prowadzenie spraw związanych z dopłatami do cen wody i ścieków oraz opłatami abonamentowymi dla innych przedsiębiorców świadczących usługi w zakresie dostaw wody i odprowadzenia ścieków, zgodnie z ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków;
16) inicjowanie i koordynowanie ogólnomiejskich działań w zakresie ochrony zwierząt bezdomnych oraz zapobiegania i zwalczania bezdomności zwierząt;
17) opracowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt, a także sprawowanie nadzoru nad jego realizacją;
18) organizowanie spotkań i konsultacji z jednostkami miejskimi, organizacjami pozarządowymi, społecznymi opiekunami zwierząt oraz współorganizowanie przedsięwzięć, projektów i konkursów promujących ochronę zwierząt oraz zapobieganie ich bezdomności;
19) inicjowanie i wspieranie działań zmierzających do aktywizowania lokalnej społeczności na rzecz ochrony zwierząt i zapobiegania ich bezdomności, edukacji na temat humanitarnego traktowania zwierząt oraz obowiązków właścicieli wobec zwierząt domowych;
20) uczestnictwo w diagnozowaniu potrzeb związanych z opieką nad zwierzętami bezdomnymi;
21) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych dotyczących opieki nad zwierzętami;
22) wspieranie akcji adopcyjnych i monitorowanie ich rezultatów;
23) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem schroniska dla bezdomnych zwierząt;
24) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie schroniska dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, zgodnie z ustawą o ochronie zwierząt oraz ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
25) prowadzenie spraw związanych z ochroną przed bezdomnymi zwierzętami, wynikających z ustawy o ochronie zwierząt;
26) monitorowanie, czy działania podejmowane w stosunku do zwierząt bezdomnych odbywają się przy zachowaniu wymogu humanitarnego traktowania zwierząt.
Zadania wymienione w ust. 3 w pkt 16, 18 – 22 i 26 realizuje pracownik wydziału – rzecznik ds. ochrony zwierząt, który podlega bezpośrednio dyrektorowi wydziału.
2. Do zadań Oddziału Gospodarowania Odpadami należy w szczególności:
1) opracowywanie projektu planu dochodów i wydatków budżetu miasta oraz sprawozdań związanych z działalnością w zakresie realizowanym przez Oddział Gospodarowania Odpadami;
2) podejmowanie działań w celu objęcia wszystkich właścicieli nieruchomości na terenie gminy systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
3) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta Rzeszowa związanych z systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, w tym Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Rzeszów;
4) przygotowywanie projektu uchwały Rady Miasta Rzeszowa określającej górne stawki opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy;
5) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów  komunalnych od właścicieli nieruchomości (dokonywanie wpisu do rejestru oraz wykreślenia przedsiębiorcy z rejestru);
6) kontrolowanie przedsiębiorców odbierających odpady komunalne;
7) nadzorowanie funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi oraz selektywnej zbiórki odpadów, w tym realizacji zadań powierzonych podmiotom odbierającym odpady komunalne od właścicieli nieruchomości;
8) przygotowywanie dokumentów niezbędnych do udzielenia zamówienia publicznego na: odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości;
9) przygotowywanie dokumentów i udzielenie zamówienia publicznego na: odbieranie i zagospodarowanie przeterminowanych i niewykorzystanych leków zebranych w wybranych aptekach na terenie Rzeszowa, odbiór i zagospodarowanie zużytych baterii z wybranych placówek użyteczności publicznej, a także na zorganizowanie opróżniania zbiorników bezodpływowych w przypadku nieudokumentowania realizacji tego obowiązku przez właścicieli nieruchomości;
10) tworzenie punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych w sposób zapewniający łatwy dostęp dla wszystkich mieszkańców gminy;
11) udostępnianie na stronie internetowej urzędu oraz w sposób zwyczajowo przyjęty  informacji, które zostały wyszczególnione w art. 3 ust. 2 pkt 9 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
12) przyjmowanie i weryfikacja składanych przez przedsiębiorców sprawozdań kwartalnych w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych oraz sprawozdań rocznych podmiotów odbierających odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, a także sprawozdań rocznych podmiotu prowadzącego PSZOK; sporządzenie do Marszałka Województwa Podkarpackiego oraz do Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska rocznego sprawozdania gminy z realizacji zadań z zakresu gospodarowania odpadami komunalnymi;
13) przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanych przez właścicieli nieruchomości oraz wprowadzanie danych z deklaracji do systemu komputerowego;
14) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia przez właściciela nieruchomości deklaracji albo uzasadnionych wątpliwości co do danych w niej zawartych;
15) prowadzenie działań informacyjnych i edukacyjnych w zakresie prawidłowego gospodarowania odpadami komunalnymi, w szczególności w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych zgodnie z art. 3 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Współpraca w tym zakresie z innymi wydziałami oraz fundacjami i organizacjami;
16) podejmowanie działań w celu zapewnienia osiągnięcia odpowiednich poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych, które zostały wyszczególnione w art. 3b ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
17) dokonywanie corocznej analizy stanu gospodarki odpadami komunalnymi, w celu weryfikacji możliwości technicznych i organizacyjnych gminy w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi;
18) prowadzenie ewidencji umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości nieobjętych gminnym systemem gospodarowania odpadami komunalnymi;
19) kontrolowanie nieruchomości, na których właściciele nieruchomości zadeklarowali kompostowanie bioodpadów stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym;
20) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji o których mowa w art. 6k ust. 4b ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
21) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji o których mowa w art. 6ka ust. 2 i 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
22) prowadzenie ewidencji pojemników do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych będących własnością miasta;
23) prowadzenie w formie umożliwiającej przekazywanie informacji w postaci elektronicznej ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków;
24) kontrolowanie posiadania umów przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy;
25) kontrolowanie zgodności postanowień umów z wymaganiami określonymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Rzeszów, a w przypadku stwierdzenia nie spełniania wymagań wzywanie strony umowy do usunięcia uchybień;
26)prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji w sprawach związanych z odprowadzeniem nieczystości ciekłych z nieruchomości oraz z odbiorem odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach;
27) kontrolowanie dowodów uiszczania opłat za usługi odprowadzania nieczystości ciekłych przez właścicieli nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych oraz dowodów uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi  przez właścicieli nieruchomości, którzy nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy;
28) przygotowanie zezwolenia w drodze decyzji, bądź przygotowanie decyzji cofającej zezwolenie dla przedsiębiorcy na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
29) przygotowywanie projektu uchwały Rady Miasta Rzeszowa określającej wymagania, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
30) prowadzenie nadzoru nad sposobem postępowania z nieczystościami ciekłymi przez właścicieli nieruchomości zbierających je w zbiornikach bezodpływowych i korzystających z przydomowych oczyszczalni ścieków;
31) zapewnienie identyfikowania nieruchomości, których właściciele mają obowiązek przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej;
32) prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji nakazujących przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej;
33) weryfikowanie prawidłowości danych dotyczących ilości ścieków odebranych ze zbiorników bezodpływowych i przekazanych do stacji zlewnej, wykazanych w sprawozdaniach przedsiębiorców prowadzących działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
4. Wydział Gospodarki Komunalnej wspomaga nadzór Prezydenta nad Biurem Gospodarki Mieniem Miasta Rzeszowa oraz Miejską Administracją Targowisk i Parkingów w Rzeszowie.

8. Tryb działania
Określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa, nadany Zarządzeniem nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r.
9. Wysokość opłat
Informacje na temet wysokości opłat podane są w poszczególnych kartach usług.
10. Rejestry, archiwa, ewidencje
1. Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych,
2. Ewidencja umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
3. Ewidencja zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków,
4. Ewidencja zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

Urząd Miasta Rzeszów

Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych

1. Dane teleadresowe
Adres ul.Hanasiewicza 10, 35-064 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail kjozefczyk@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30
2. Pełnomocnik
Imię i nazwisko Krystyna Józefczyk
Adres ul.Hanasiewicza 10, 35-064 Rzeszów
3. Kompetencje Pełnomocnika

Organizacja pracy na stanowisku Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych

4. Podstawa prawna
Ustawa o ochronie informacji niejawnych Dz.U. z 2019 poz.742 tekst jednolity
5. Struktura organizacyjna
Stanowisko jednoosobowe
6. Zadania
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;

2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;

3) zarzadzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;

4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania  przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa  (co najmniej raz na trzy lata ) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

5) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Prezydenta,  planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i  nadzorowanie jego realizacji;

6)  prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;

7)  prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postepowań sprawdzających;

8)  prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostepu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;

9)  przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8;

10) opracowanie instrukcji dotyczacej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" w jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony i przedkładanie jej Prezydentowi do zatwierdzenia;

11) opracowanie instrukcji dotyczacej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "poufne" w jednostce organizacyjnej i przedkładanie jej Prezydentowi do zatwierdzenia;

12) nadzorowanie pracy:

a) Kancelarii Tajnej;

b) inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego w Kancelarii Tajnej;

c) administratora systemu teleinformatycznego.
7. Tryb działania
Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa
8. Wysokość opłat
Nie dotyczy
9. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych
-
11. Informacje nieudostępnione
Kancelaria tajna


Guzik - powrót na górę strony