ul. Targowa 1

Urząd Miasta Rzeszowa

Wydział Zarządzania Infrastrukturą Urzędu

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 788 99 00
e-mail wzi@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzedu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek - piątek: 7.30 - 15.30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Marta Polak
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
e-mail Marta.Polak@erzeszow.pl
3. Kompetencje Dyrektora

Kieruje i organizuje pracę Wydziału na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa. 

4. Podstawa prawna
Zarządzenie Nr 120/210/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 8 sierpnia 2024 r. - w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.

5. Struktura organizacyjna

W skład Wydziału Zarządzania Infrastrukturą Urzędu wchodzą:

1) Oddział Zarządzania Budynkami,

2) Oddział Gospodarowania Zasobami, którego pracą kieruje kierownik oddziału.
6. Zadania

Do zadań Oddziału Zarządzania Budynkami należy w szczególności:

  • zarządzanie i administrowanie budynkami i lokalami biurowymi urzędu;
  • przygotowywanie umów związanych z administrowaniem lokalami oraz umów na dostawę mediów do budynków i lokali urzędu;
  • prowadzenie dokumentacji budynków i lokali;
  • planowanie remontów i konserwacji budynków i lokali urzędu;
  • zapewnienie ciągłości dostaw mediów;
  • zapewnienie okresowych przeglądów budynków i infrastruktury technicznej;
  • zabezpieczenie mienia przed pożarem, kradzieżą i innymi zniszczeniami oraz kontrola wydziałów odnośnie przestrzegania przepisów w tym zakresie;
  • organizowanie działań mających na celu optymalizację kosztów ubezpieczenia mienia, odpowiedzialności cywilnej oraz ubezpieczeń osobowych i komunikacyjnych miasta;
  • współpraca z Inspektorem ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy w zakresie dotyczącym budynków urzędu, analiza stanu bhp oraz realizacja zleceń i wniosków Inspektora ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy
    w zakresie działania urzędu;
  • prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych oraz zapasów magazynowych z wyłączeniem ewidencji prowadzonej zgodnie z zapisami § 52 ust. 7 pkt 15, § 53 ust. 3 pkt 17, § 61 ust. 6 pkt 2, § 70 ust. 5 pkt 14, § 74 ust. 5 pkt 22 oraz § 81 ust. 5 pkt 2 niniejszego Regulaminu z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
  • prowadzenie ewidencji ilościowej drobnego sprzętu (EDS) z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
  • rozliczanie płatności wynikających z zawartych umów związanych z administrowaniem lokalami i dostawami mediów;
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami wytwarzanymi w urzędzie.

Do zadań Oddziału Gospodarowania Zasobami należy w szczególności:

  • utrzymanie czystości pomieszczeń biurowych oraz estetycznego wyglądu budynków urzędu i ich otoczenia;
  • zapewnienie dozoru budynków urzędu;
  • gospodarowanie mieniem ruchomym, w tym również środkami transportu, organizacja zaopatrzenia w paliwo samochody służbowe;
  • organizacja zaopatrzenia materiałowo-technicznego urzędu, zakup mebli i wyposażenia;
  • organizowanie działań mających na celu optymalizację kosztów zakupu materiałów biurowych na potrzeby urzędu oraz jednostek organizacyjnych;
  • realizacja zapotrzebowania na pieczątki, pieczęcie i tablice urzędowe oraz prowadzenie rejestru w tym zakresie;
  • prowadzenie powielarni, dzierżawa urządzeń kopiujących, zlecanie usług poligraficznych i introligatorskich;
  • prowadzenie magazynów gospodarczych;
  • prenumerata dzienników urzędowych oraz prasy dla potrzeb urzędu;
  • konserwacja sprzętu i wyposażenia technicznego urzędu;
  • prowadzenie drobnych napraw oraz remontów w budynkach i lokalach urzędu;
  • zabezpieczenie techniczne spotkań Prezydenta z mieszkańcami.

Wydział Zarządzania Infrastrukturą Urzędu, poza zadaniami wyszczególnionymi w zadaniach Oddziału Zarządzania Budynkami i Oddziału Gospodarowania Zasobami, realizuje również zadania wynikające z prowadzenia Biura Rzeczy Znalezionych na zasadach określonych w odrębnym zarządzeniu.

Do zadań wspólnych oddziałów należy w szczególności  zabezpieczenie pod względem techniczno-materialnym wyborów parlamentarnych, Prezydenta RP, organów jednostek samorządu terytorialnego, posłów do Parlamentu Europejskiego oraz referendum ogólnopolskiego i gminnego.

7. Tryb działania

Określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa

Zarządzenie Nr 120/260/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 19 września 2024 r. - zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.

8. Wysokość opłat
-
9. Rejestry, archiwa, ewidencje
-
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów. Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  numer telefonu 17 875 44 99;
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych - na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres sześciu miesięcy;
  5. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.
11. Informacje nieudostępnione
-

Urząd Miasta Rzeszów

Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Króla Kazimierza 9, 35-061 Rzeszów 
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 875 44 91
e-mail oi@erzeszow.pl
www www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Lesław Bańdur
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
Telefon 17 875 45 05
e-mail leslaw.bandur@erzeszow.pl
3. Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko Sławomir Świder
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
Telefon 17 875 44 91
e-mail swiders@erzeszow.pl
4. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Biura 
5. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 120/4/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 23 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

6. Struktura organizacyjna

Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej zarządza dyrektor biura, przy pomocy zastępcy dyrektora - Pełnomocnika Prezydenta ds. IT.

W skład Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wchodzą:

  • Referat Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową;
  • Referat Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych, którego pracą kieruje kierownik referatu.
7. Zadania

Do zakresu działania Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej należy:

Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej: dokonuje niezbędnych zakupów systemów teleinformatycznych – sprzętu, oprogramowania i usług IT  dla urzędu oraz dla niektórych jednostek organizacyjnych, prowadzi sprawy związane z wdrażaniem systemów teleinformatycznych w urzędzie, dba o bezpieczeństwo danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych zgodnie z zapisami SZBI oraz  planuje, wdraża i sprawuje nadzór nad informatyzacją  i standaryzacją systemów teleinformatycznych w wydziałach i jednostkach organizacyjnych przyłączanych do Miejskiej Sieci Teleinformatycznej.  

           Do zadań Referatu Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych należy w szczególności:

  • przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji zgłoszeń awarii sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania;
  • utrzymanie sprawności technicznej sprzętu teleinformatycznego i zainstalowanego oprogramowania;
  • obsługa, konserwacja, bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu teleinformatycznego oraz instalacji klienckiej infrastruktury teleinformatycznej;
  • zarządzanie zasobami sprzętowymi dostępnymi dla użytkownika końcowego oraz oprogramowaniem zainstalowanym na tych zasobach;
  • instalacja i konfiguracja stacji roboczych w tym urządzeń mobilnych oraz urządzeń peryferyjnych;
  • prowadzenie spraw związanych z systemem drukująco-kopiująco-skanującym;
  • prowadzenie szkoleń i udzielanie pomocy pracownikom w zakresie podstawowej obsługi sprzętu teleinformatycznego i pracy z zainstalowanymi programami;
  • nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego klienckiego sprzętu teleinformatycznego oraz urządzeń peryferyjnych.

  • Do zadań Referatu Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi należy w szczególności:
  • prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu informatycznego i oprogramowania;
  • prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz zapasów magazynowych sprzętu komputerowego i telekomunikacyjnego z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
  • prowadzenie magazynu urządzeń komputerowych i telekomunikacyjnych;
  • inwentaryzacja zasobów sprzętowych i programowych;
  • prowadzenie ewidencji praw licencyjnych zakupionego oprogramowania;
  • prowadzenie spraw związanych z podpisem elektronicznym w urzędzie;
  • prowadzenie aktualnego zbioru informacji adresowych i telefonicznych niezbędnych dla pracy stanowisk w urzędzie;
  • zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, w szczególności w stosunku do oprogramowania zainstalowanego na zasobach sprzętowych dostępnych dla użytkownika końcowego;
  • zarządzanie pulą domen internetowych;
  • opracowywanie projektów rzeczowych planów wieloletnich i rocznych zakupów sprzętu komputerowego, oprogramowania, programów użytkowych, urządzeń i instalacji sieciowych, internetowych, według potrzeb i możliwości finansowych określonych w planie finansowym;
  • realizacja budżetu OI oraz rozliczanie przyznanych środków finansowych;
  • przygotowywanie niezbędnych analiz ekonomicznych i sprawozdań;
  • prowadzenie finansowej obsługi umów serwisowych na dostawy i usługi w zakresie oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu teleinformatycznego urzędu;
  • monitorowanie procesu realizacji umów zawieranych przez OI.

  • Do zadań Referatu Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową należyw szczególności:
  • zarządzanie, utrzymywanie i rozwój: sprzętu komputerowego, serwerów, oprogramowania, łączności telefonicznej, dostępu do sieci transmisji danych i głosu, usług sieciowych;
  • zarządzanie, utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków urzędu oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci;
  • utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych (WAN);
  • zapewnienie funkcjonowania urządzeń telekomunikacyjnych oraz łączy z operatorami telekomunikacyjnymi;
  • bieżące utrzymanie Miejskiej Sieci Teleinformatycznej obejmujące kanalizację teletechniczną, łącza światłowodowe, łącza radiowe oraz urządzenia aktywne;
  • zarządzanie systemami kryptograficznymi, systemami autoryzacji użytkowników (domena, certyfikaty klucza publicznego), systemami bezpieczeństwa teleinformatycznego;
  • administrowanie serwerami w zakresie systemów operacyjnych;
  • zarządzanie dostępem do Internetu;
  • przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej infrastruktury teleinformatycznej;
  • zapewnienie bezpiecznego i prawidłowego tworzenia kopii bezpieczeństwa i kopii archiwalnych serwerowych systemów teleinformatycznych urzędu;
  • zapewnienie ciągłości pracy systemów teleinformatycznych;
  • planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury teleinformatycznej dla potrzeb urzędu.

  • Do zadań Referatu Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych należy w szczególności:
  • zarządzanie, utrzymywanie, rozwój systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
  • administrowanie bazami danych systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
  • koordynowanie przedsięwzięć związanych z pracami nad budową informatycznego systemu informacji geograficznej;
  • opracowywanie oraz zlecanie opracowań programów komputerowych dla potrzeb urzędu;
  • wdrażanie i utrzymanie oprogramowania wspomagającego pracę urzędu oraz jednostek organizacyjnych korzystających z systemów teleinformatycznych urzędu;
  • ustalanie potrzeb, wymagań i preferencji odnośnie koniecznych zasobów programowych;
  • nadzór nad wdrożonymi systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie miastem, współpraca z wykonawcami wdrożeń;
  • przygotowywanie specyfikacji przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych związanych z zakupem systemów;
  • przeprowadzanie szkoleń związanych z wdrażaniem nowych systemów;
  • przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej systemów dziedzinowych;
  • zarządzanie dostępem do systemów dziedzinowych;
  • opracowywanie Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz nadzór nad jej przestrzeganiem;
  • współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji i danych osobowych zawartych w systemach teleinformatycznych;
  • wdrażanie, doskonalenie oraz nadzór nad przestrzeganiem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
  • przeprowadzanie kontroli zgodności, w związku z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne w zakresie dostosowania do:
    1. Krajowych Ram Interoperacyjności,
    2. minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
  • zapewnienie okresowego audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa

  • W strukturze Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej funkcjonuje Pełnomocnik Prezydenta ds. IT - zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej do którego zadań należy w szczególności:
  • dokonywanie bieżącej analizy rozwoju technologii teleinformatycznych oraz formułowanie opinii i wniosków w tym zakresie dla Prezydenta;
  • koordynacja procesów mających na celu opracowywanie planów strategicznych w obszarze cyfryzacji oraz wdrażanie rozwiązań służących cyfryzacji miasta;
  • doradzanie Prezydentowi w zakresie rozwoju systemów teleinformatycznych;
  • opiniowanie przygotowanych w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych rozwiązań i przedsięwzięć w obszarze transformacji cyfrowej i przedstawianie rekomendacji dotyczących ich wdrożeń;
  • doradzanie wydziałom oraz jednostkom organizacyjnym w zakresie rozwoju systemów informacyjnych;
  • bezpośredni nadzór nad Referatem Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo- Serwerową.”.
8. Tryb działania
Zarządzenie Nr 120/4/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 23 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa
9. Wysokość opłat
Nie dotyczy
10. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
11. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych interesantów Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
  2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl,
    tel. 17 748 4499.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego - na podstawie artykułów zamieszczonych w puncie 7. Podstawa prawna.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  8. Podanie danych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne.
12. Informacje nieudostępnione
-



Urząd Miasta Rzeszowa

Biuro Audytu Wewnętrznego
1. Dane teleadresowe
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 788 99 00
e-mail aw@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy 7:30 - 15:30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Magdalena Barnaś-Kisiel - audytor wewnętrzny
Siedziba ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Biura
6. Podstawa prawna
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa
4. Struktura organizacyjna
Biurem Audytu Wewnętrznego zarządza dyrektor biura - Audytor Wewnętrzny
6. Zadania

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym zarządzeniem nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa  z dnia 20 września 2022 r. z późn. zm.

1. Biurem Audytu Wewnętrznego zarządza dyrektor biura - audytor wewnętrzny.

2. Do zakresu działania Biura Audytu Wewnętrznego należy przede wszystkim prowadzenie audytu wewnętrznego, a w szczególności:

1) sporządzanie rocznego planu audytu wewnętrznego wraz ze zmianami;

2) sporządzanie sprawozdania z wykonania planu audytu za rok poprzedni zawierającego elementy, o których mowa w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 285 ustawy o finansach publicznych;

3) przeprowadzanie zadań audytowych;

4) monitorowanie realizacji zaleceń i w zakresie zaleceń zrealizowanych przeprowadzanie czynności sprawdzających;

5) prowadzenie dokumentacji audytu wewnętrznego zgodnie z obowiazującymi przepisami prawa powszechnego;

6) opracowywanie projektów aktów wewnętrznych dotyczących audytu wewnętrznego oraz ich aktualizacji.

7. Tryb działania

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa

Zarzadzenie nr VIII/460/2019 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 30 września 2019r. w sprawie wprowadzenia Karty Audytu Wewnętrznego w Urzędzie Miasta Rzeszowa i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Rzeszów.

Zarządzenie Nr 0050/92/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 3 marca 2023 r. zmieniające Zarządzenie w sprawie wprowadzenia Karty audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Rzeszowa i jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Rzeszów

Zarzadzenie nr VIII/461/2019 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 30 września 2019r. w sprawie wprowadzenia Procedury audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Rzeszowa oraz jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Rzeszów.

Zarządzenie nr VIII/826/2020 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 4 czerwca 2020r. zmieniające zarządzenie w sprawie wprowadzenia Procedury audytu wewnętrznego w Urzędzie Miasta Rzeszowa oraz jednostkach organizacyjnych Gminy Miasto Rzeszów.

8. Wysokość opłat
Nie dotyczy
9. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale
-
11. Informacje nieudostępnione
-

 

Urząd Miasta Rzeszowa

Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków

1. Dane teleadresowe
Adres 35-064 Rzeszów, ul. Targowa 1, pokój nr 801 (8. piętro)
Telefon 17 875 47 23
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail mkz@erzeszow.pl
www www.erzeszow.pl
Godziny pracy 7:30 - 15:30
2. Dyrektor - Miejski Konserwator Zabytków
Imię i nazwisko Edyta Dawidziak
Siedziba 35-064 Rzeszów, ul. Targowa 1, pokój nr 801 (8. piętro)
Telefon 17 875 45 95
e-mail mkz@erzeszow.pl
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Biura.
4. Podstawa prawna
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa, nadany Zarządzeniem nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r.
5. Struktura organizacyjna
Biurem Miejskiego Konserwatora Zabytków zarządza dyrektor biura - Miejski Konserwator Zabytków.
6. Zadania

1. Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków prowadzi sprawy związane z realizacją zadań miasta z zakresu ochrony zabytków.

2. Do zadań Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy obiektach zabytkowych;
2) prowadzenie spraw związanych z realizacją przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zadań publicznych w zakresie ochrony zabytków, opieki nad zabytkami oraz promocji lokalnego zasobu zabytkowego;
3) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków;
4) wydawanie zaświadczeń o ujęciu zabytków nieruchomych w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Rzeszowa;
5) opracowywanie i aktualizowanie gminnego programu opieki nad zabytkami oraz sporządzanie sprawozdań z jego realizacji;
6) wnioskowanie do Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w sprawach wpisu do rejestru zabytków, w tym gromadzenie dokumentów i danych niezbędnych do przeprowadzenia postępowania wpisu obiektu do rejestru zabytków;
7) powiadamianie Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podstawie przyjętych zgłoszeń o ujawnieniu w czasie prowadzenia robót budowlanych, ziemnych, przedmiotów posiadających cechy zabytku;
8) powiadamianie Podkarpackiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na podstawie przyjętych zgłoszeń o znalezieniu przedmiotu archeologicznego lub odkryciu wykopaliska;
9) współdziałanie z Wydziałem Architektury oraz Powiatowym Inspektoratem Nadzoru Budowlanego w zakresie kontroli właściwego utrzymania i użytkowania obiektów zabytkowych oraz innych obiektów znajdujących się w strefie ochrony konserwatorskiej;
10) współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w zakresie opracowania i aktualizacji gminnego planu ochrony zabytków na wypadek konfliktu zbrojnego i sytuacji kryzysowych;
11) współpraca z wydziałami urzędu oraz jednostkami organizacyjnymi miasta w zakresie opieki nad zabytkami, których właścicielem lub posiadaczem jest Gmina Miasto Rzeszów;
12) współpraca z właścicielami obiektów zabytkowych w zakresie prawidłowego użytkowania i utrzymywania obiektów zabytkowych;
13) inicjowanie działań na rzecz poprawy estetyki i stanu zachowania obiektów zabytkowych jak również obszarów objętych ochroną konserwatorską;
14) prowadzenie spraw związanych z ustanowieniem społecznych opiekunów zabytków;
15) prowadzenie spraw związanych z umieszczaniem na zabytku nieruchomym wpisanym do rejestru znaku informującego o tym, iż zabytek ten podlega ochronie;
16) opracowywanie, aktualizowanie i monitoring programu rewitalizacji dla miasta;
17) przygotowywanie rekomendacji w zakresie planowania i realizacji przedsięwzięć rewitalizacyjnych;
18) prowadzenie spraw związanych z realizacją przez organizacje pozarządowe oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, zadań publicznych z zakresu rewitalizacji;
19) monitorowanie efektów działań realizowanych na podstawie programu rewitalizacji;
20) prowadzenie i koordynowanie innych spraw związanych z rewitalizacją, w tym wydawanie zaświadczeń o położeniu działek na obszarze rewitalizacji oraz w Specjalnej Strefie Rewitalizacji w rozumieniu, odpowiednio, art. 8 oraz art. 25 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji.

7. Tryb działania

Podania i wnioski kierowane do Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków można składać osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Rzeszowa (Ratusz, ul. Rynek 12) oraz w siedzibie Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków (ul. Targowa 1, pokój 801, 8. piętro) lub przesyłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów.

Szczegółowy zakres zadań realizowanych przez Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków określono w punkcie 6, zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa.

Karty usług:
1. Zaświadczenie o ujęciu zabytków nieruchomych w Gminnej Ewidencji Zabytków Miasta Rzeszowa
2. Zaświadczenie o położeniu działek na obszarze rewitalizacji oraz w Specjalnej Strefie Rewitalizacji w rozumieniu, odpowiednio, art. 8 oraz art. 25 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji
3. Dotacje celowe z budżetu Miasta Rzeszowa na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, położonych na obszarze Gminy Miasto Rzeszów

8. Wysokość opłat

1. Opłacie skarbowej podlega wydanie zaświadczenia oraz złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa. Potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do składanego wniosku/dokumentu. Wysokość opłaty skarbowej oraz zwolnienia od opłaty skarbowej  reguluje ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r., poz. 2111 z późn. zm.).

2. Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy pod nazwą "Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów" o numerze: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423.

3. Opłaty skarbowej w formie bezgotówkowej można dokonać w siedzibie Biura Miejskiego Konserwatora Zabytków (ul. Targowa 1, pokój 801).

9. Rejestry, archiwa, ewidencje
Gminna Ewidencja Zabytków Miasta Rzeszowa
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), informuje się, iż:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów (ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów).
2. Z inspektorem ochrony danych można skontaktować drogą elektroniczną (e-mail: iod@erzeszow.pl) lub pisemnie na adres Administratora wskazany powyżej.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO).
4. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa.
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
6. Państwa dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo żądania od Administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Podanie przez Państwo danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. W pozostałych przypadkach podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowego rozpoznania kierowanych do Biura spraw/wniosków, pod rygorem pozostawienia sprawy/wniosku bez rozpatrzenia.

11. Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy

Liczba odsłon: 56496

Urząd Miasta Rzeszów

Biuro Analiz i Strategii

1. Dane teleadresowe
Adres Targowa 1, 35-064  Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 788 99 00
e-mail bas@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30
2. Kierownik ds. Strategii
Imię i nazwisko Urszula Kukulska
Adres Targowa 1, 35-064  Rzeszów
3. Kompetencje kierowników
Kierują i organizują pracą Biura.
4. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

5. Struktura organizacyjna

W skład Biura Analiz i Strategii wchodzą:
1) Referat Analiz, którego pracą kieruje kierownik referatu;
2) Referat Strategii, którego pracą kieruje kierownik referatu.

6. Zadania

Do zadań Referatu Analiz należy w szczególności:
1) diagnozowanie potrzeb badawczych wydziałów urzędu i jednostek organizacyjnych;
2) koordynowanie i nadzorowanie badań społecznych i marketingowych realizowanych lub zamawianych przez urząd;
3) przygotowywanie i przeprowadzanie badań społecznych i marketingowych wspomagających realizację zadań miasta, w tym współpraca z innymi wydziałami oraz jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji badań;
4) zamawianie badań społecznych oraz marketingowych na potrzeby urzędu;
5) analizowanie danych z badań społecznych i marketingowych zrealizowanych przez urząd;
6) analiza danych i przygotowywanie informacji zarządczych;
7) przygotowywanie publikacji, w tym raportu o stanie miasta;
8) budowanie sieci współpracy w urzędzie w zakresie przygotowywania analiz społeczno-gospodarczych;
9) prowadzenie działań na rzecz zapewnienia dostępu do danych niezbędnych do wykonywania analiz;
10) koordynowanie współpracy z Głównym Urzędem Statystycznym oraz regionalnymi urzędami statystycznymi;
11) udostępnianie wydziałom urzędu danych statystycznych Głównego Urzędu Statystycznego oraz regionalnych urzędów statystycznych;
12) koordynowanie współpracy urzędu i sektora nauki rozumianego jako uczelnie, instytuty badawcze, samorządy studenckie i doktoranckie.
Do zadań Referatu Strategii należy w szczególności:
1) opiniowanie, weryfikowanie, opracowywanie i monitorowanie strategii, programów, statutów, projektów ustaw itp. zarówno tych proponowanych przez urząd i podległe mu jednostki organizacyjne, jak i nadsyłanych przez podmioty zewnętrzne;
2) koordynowanie działań miasta w zakresie polityki rozwoju, prowadzonej przez miasto;
3) inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie procesu opracowywania i aktualizowania Strategii Rozwoju Miasta Rzeszowa;
4) monitorowanie realizacji Strategii Rozwoju Miasta Rzeszowa;
5) ewaluacja Strategii Rozwoju Miasta Rzeszowa;
6) upowszechnianie wiedzy na temat zarządzania strategicznego, Strategii Rozwoju Miasta Rzeszowa;
7) zapewnienie spójności polityki rozwoju miasta z dokumentami programującymi rozwój szczebla regionalnego, krajowego i unijnego;
8) udział w pracach nad regionalnymi, krajowymi i unijnymipolitykami oraz regulacjami prawnymi związanymi ze strategicznym zarządzaniem rozwojem;
9) utrzymywanie stałych kontaktów z jednostkami samorządu terytorialnego oraz z podmiotami z innych sektorów w kraju i zagranicą;
10) stała analiza trendów zewnętrznych, w tym geopolitycznych, ekonomicznych, technologicznych itp.;
11) opracowanie wycinkowych, branżowych dokumentów strategicznych i programowych;
12) współpraca i obsługa merytoryczna (opiniowanie dokumentów, przygotowywanie wystąpień prezydenta) w związku z członkostwem Rzeszowa w organizacjach i sieciach miast m.in. Związku Miast Polskich, Unii Metropolii Polskich;
13) udział w spotkaniach i debatach, w tym m.in. wystąpienia publiczne, współpraca z mediami w zakresie zadań biura.

7. Tryb działania

Określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa

8. Wysokość opłat
Nie dotyczy
9. Rejestry,archiwa, ewidencje

Nie dotyczy

10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.

  Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  ;

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art.  9 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  2. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  3. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną:
  4. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
  5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.
11. Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy




Guzik - powrót na górę strony