Rynek 1

Urząd Miasta Rzeszowa

Kancelaria Prezydenta

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail umrz@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko p.o. Marzena Kłeczek-Krawiec
Adres ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
4. Podstawa prawna

 Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa
5. Struktura organizacyjna

W skład Kancelarii Prezydenta wchodzą:
1) Oddział Prezydialny, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
2) Biuro Prasowe i Komunikacji Społecznejktórego pracą kieruje kierownik oddziału – rzecznik prasowy Prezydenta.

    W skład Biura Prasowego i Komunikacji Społecznej wchodzą referaty:

  • Referat Prasowy, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat ds. Social Media, którego pracą kieruje kierownik referatu.
6. Zadania

Zadania Oddziału Prezydialnego:
1) obsługa kancelaryjno-administracyjna Prezydenta;
2) koordynacja wyjazdów służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza oraz zawiadywanie obsługą transportową w tym obszarze;
3) prowadzenie spraw związanych z funkcją reprezentacyjną Prezydenta;
4) przygotowywanie dla Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza harmonogramów spotkań, konferencji i narad, wystąpień i przemówień okolicznościowych;
5) przekazywanie projektów uchwał do Biura Rady Miasta oraz prowadzenie rejestru projektów uchwał Rady;
6) ustalanie terminarza indywidualnych spotkań Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza z mieszkańcami oraz przygotowywanie tych spotkań pod względem merytorycznym, zgodnie z przedmiotem sprawy zadeklarowanym przez mieszkańca;
7) przesyłanie ewentualnych dyspozycji Prezydenta, Zastępców Prezydenta oraz Sekretarza po spotkaniach z mieszkańcami do właściwych wydziałów oraz jednostek organizacyjnych;
8) koordynacja czynności w zakresie działalności lobbingowej na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
9) obsługa asystencka Prezydenta;
10) protokołowanie spraw zgłaszanych Prezydentowi w ramach przyjęć mieszkańców i ich ewidencjonowanie;
11) protokołowanie narad i konferencji zwoływanych przez Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
12) prowadzenie korespondencji związanej z udzielaniem honorowego patronatu Prezydenta;
13) przygotowywanie pism okolicznościowych, życzeń i gratulacji;
14) obsługa transportowa Prezydenta, Zastępców Prezydenta, Sekretarza oraz Skarbnika.


Do zadań Biura Prasowego i Komunikacji Społecznej należy:
1) zapewnienie stałego kontaktu Prezydenta i urzędu z mieszkańcami;
2) inicjowanie i organizowanie konsultacji społecznych w sprawach ważnych dla miasta z wykorzystaniem wszelkich dostępnych instrumentów dialogu społecznego;
3) koordynacja Rzeszowskiego Budżetu Obywatelskiego;
4) koordynacja badań i analiz dotyczących opinii i potrzeb mieszkańców w sprawach realizacji zadań miasta związanych z zaspokajaniem zbiorowych potrzeb społeczności lokalnej.


Do zadań Referatu Prasowego należy:
1) stałe i szybkie informowanie mieszkańców o działaniach podejmowanych przez miasto;
2) prowadzenie działalności informacyjnej w sytuacji kryzysowej;
3) organizowanie współpracy mediów z Prezydentem, z wydziałami urzędu i jednostkami organizacyjnymi;
4) organizowanie konferencji prasowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta
i wyznaczonych przez nich przedstawicieli miasta;
5) informowanie przedstawicieli środków masowego przekazu o przedsięwzięciach
i zagadnieniach związanych z funkcjonowaniem miasta;
6) redagowanie komunikatów prasowych;
7) przygotowywanie serwisów prasowych;
8) reagowanie na krytykę wyrażoną w mediach i monitorowanie pisemnych sprostowań przekazywanych do mediów przez pozostałe wydziały urzędu i jednostki organizacyjne.


Do zadań Referatu ds. Social Media należy:
1) prowadzenie profili miasta w mediach społecznościowych;
2) wspieranie działań komunikacyjnych i marketingowych wydziałów urzędu oraz jednostek organizacyjnych;
3) koordynacja działań wydziałów urzędu w zakresie przygotowywania materiałów i ich edycji.

7. Tryb działania
Wydział działa na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.
8. Wysokość opłat
Nie dotyczy
9. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych interesantów Kancelarii Prezydenta.

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:
1.    Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów
2.    Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499
3.    Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
4.    Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
5.    Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
6.    Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
7.    Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
11. Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy


Guzik - powrót na górę strony