ul. Hanasiewicza 10
Urząd Miasta Rzeszowa |
Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności | |
1. Dane teleadresowe | ||
Adres | ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów | |
Telefon | 17 875 44 25 | |
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | |
zkr@erzeszow.pl | ||
www | www.erzeszow.pl | |
Godziny pracy | 7:30 - 15:30 | |
2. Dyrektor | ||
Imię i nazwisko | Agnieszka Rzeszutko | |
Siedziba | ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów | |
Telefon | 17 875 44 26 |
|
3. Kompetencje Dyrektora | ||
Kieruje i organizuje pracę Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności przy pomocy zastępcy Dyrektora | ||
4. Podstawa prawna | ||
Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa. | ||
5. Struktura organizacyjna | ||
- | ||
6. Zadania | ||
Do zadań Wydziału Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności należy w szczególności: 1) opracowywanie i aktualizacja dokumentacji z zakresu zarządzania kryzysowego; 2) monitorowanie i rozpoznawanie zagrożeń o charakterze kryzysowym oraz analizowanie poziomu wód, cieków wodnych i rzek na terenie miasta; 3) analizowanie i ocenianie zjawisk powodujących zagrożenia porządku publicznego i bezpieczeństwa mieszkańców miasta, ostrzeganie i alarmowanie mieszkańców o zagrożeniach; 4) przygotowywanie tematyki oraz organizowanie posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Rzeszowa oraz Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Rzeszowa; 5) opracowywanie analiz, raportów oraz opinii dotyczących bezpieczeństwa mieszkańców miasta i zarządzania kryzysowego na podstawie wniosków z posiedzeń Komisji Bezpieczeństwa i Porządku dla Miasta Rzeszowa oraz Zespołu Zarządzania Kryzysowego Miasta Rzeszowa; 6) rozpatrywanie wniosków na wykonywanie lotów i przelotów nad Rzeszowem (Strefa R) i rekomendowanie Prezydentowi wydanie zgody lub jej odmowy; 7) nadzorowanie prawidłowego zabezpieczenia i bezpiecznego przebiegu imprez masowych podwyższonego ryzyka; 8) przyjmowanie zawiadomień o zgromadzeniach publicznych na terenie miasta i przygotowywanie decyzji zakazujących zgromadzeń publicznych; 9) koordynowanie działań w zakresie ochrony przeciwpowodziowej oraz zapobieganie innym nadzwyczajnym zagrożeniom życia i zdrowia ludzi lub środowiska na obszarze miasta; 10) opracowywanie i aktualizowanie dokumentacji oraz realizowanie przedsięwzięć mających na celu utrzymanie bezpieczeństwa powodziowego w mieście; 11) uczestniczenie w planowaniu i organizowaniu przedsięwzięć dotyczących ochrony ludności, zakładów pracy, urządzeń użyteczności publicznej, dóbr kultury, środowiska naturalnego oraz udzielanie pomocy poszkodowanym w czasie pokoju i wojny; 12) organizowanie i zapewnianie ciągłości działania systemów łączności, wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania oraz informowanie, ostrzeganie i alarmowanie ludności o zagrożeniach; 13) realizowanie zadań obronnych oraz opracowywanie w tym zakresie stosownych dokumentów (planów i procedur); 14) prowadzenie i aktualizowanie na potrzeby kwalifikacji wojskowej rejestru mężczyzn i kobiet kończących w danym roku 18 lat; 15) przygotowywanie i przeprowadzanie corocznej kwalifikacji wojskowej; 16) prowadzenie spraw dotyczących akcji kurierskiej; 17) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawie nakładania świadczeń osobistych i rzeczowych oraz wystawianie wezwań do wykonania tych świadczeń; 18) opracowywanie i aktualizowanie planu przygotowań podmiotów leczniczych na potrzeby obronne państwa; 19) nadzorowanie funkcjonowania ochotniczych straży pożarnych z terenu miasta oraz właściwej eksploatacji posiadanych pojazdów pożarniczych i użyczonego im przez miasto do używania specjalistycznego sprzętu pożarniczego; 20) prowadzenie postępowań w sprawie wydawania decyzji o zatwierdzeniu regulaminów strzelnic; Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności współdziała z Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej w Rzeszowie w zakresie wykonywanych zadań oraz w zakresie pozyskiwania i przekazywania środków finansowych na realizację zadań ochrony przeciwpożarowej. Wydział Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności wspomaga nadzór Prezydenta nad Strażą Miejską w Rzeszowie. |
||
7. Tryb działania | ||
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym Zarządzeniem nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. |
||
8. Wysokość opłat | ||
nie dotyczy | ||
9. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
6. Rejestr mężczyzn objętych rejestracją. 7. Rejestr kobiet objętych rejestracją. 8. Lista stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej. 9. Wykaz osób o nieuregulowanym stosunku do obowiązku obrony Ojczyzny. |
||
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych | ||
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016) informujemy, że:
|
||
11. Informacje nieudostępnione | ||
1. Plan Obrony Cywilnej Miasta Rzeszowa; |
||
Dane opracowania | ||
Opracowała | Agnieszka Rzeszutko - Dyrektor Wydziału | 2024.02.16 |
Zatwierdził | Agnieszka Rzeszutko - Dyrektor Wydziału | 2024.02.16 |
Urząd Miasta Rzeszów |
Wydział Gospodarki Komunalnej | |
1. Dane teleadresowe | ||
Adres | ul. Hanasiewicza 10, 35 - 103 Rzeszów | |
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | |
gk@erzeszow.pl | ||
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa | www.erzeszow.pl | |
Godziny pracy | poniedziałek, wtorek: 7:30 – 15:30 środa: 7:30 – 17:00 czwartek, piątek: 7:30 – 15:30 |
|
2. Dyrektor | ||
Imię i nazwisko | Ewelina Bednarska |
|
Adres | ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów |
|
3. Zastępca Dyrektora | ||
Imię i nazwisko | Łukasz Andrasik | |
Adres | ul. Hanasiewicza 10, 35-103 Rzeszów |
|
4. Kompetencje Dyrektora | ||
Kieruje i organizuje pracę Wydziału, przy pomocy zastępcy dyrektora. | ||
5. Podstawa prawna | ||
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa - Zarządzenie nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa. | ||
6. Struktura organizacyjna | ||
1. Wydziałem Gospodarki Komunalnej zarządza dyrektor, przy pomocy zastępcy dyrektora. 2. W skład Wydziału wchodzą: 1) Referat Gospodarki Komunalnej (GK-K), którego pracą kieruje kierownik referatu. 2) Oddział Gospodarowania Odpadami (GK-O), którego pracą kieruje kierownik oddziału. |
||
7. Zadania | ||
Opis zadań wydziału: |
||
8. Tryb działania | ||
Określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa, nadany Zarządzeniem nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. | ||
9. Wysokość opłat | ||
Informacje na temet wysokości opłat podane są w poszczególnych kartach usług. | ||
10. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
1. Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych, 2. Ewidencja umów zawartych na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, 3. Ewidencja zbiorników bezodpływowych oraz przydomowych oczyszczalni ścieków, 4. Ewidencja zezwoleń na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków. |
Urząd Miasta Rzeszów |
Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
|
1. Dane teleadresowe | ||
Adres | ul.Hanasiewicza 10, 35-064 Rzeszów | |
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa | 1 77 88 99 00 | |
kjozefczyk@erzeszow.pl | ||
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa | www.erzeszow.pl | |
Godziny pracy | poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30 |
|
2. Pełnomocnik |
||
Imię i nazwisko | Krystyna Józefczyk | |
Adres | ul.Hanasiewicza 10, 35-064 Rzeszów | |
3. Kompetencje Pełnomocnika | ||
Organizacja pracy na stanowisku Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych |
||
4. Podstawa prawna | ||
Ustawa o ochronie informacji niejawnych Dz.U. z 2019 poz.742 tekst jednolity | ||
5. Struktura organizacyjna | ||
Stanowisko jednoosobowe | ||
6. Zadania | ||
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego; 2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne; 3) zarzadzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka; 4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata ) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów; 5) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji Prezydenta, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji; 6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych; 7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postepowań sprawdzających; 8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostepu do informacji niejawnych oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto; 9) przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8; 10) opracowanie instrukcji dotyczacej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "zastrzeżone" w jednostce organizacyjnej oraz zakresu i warunków stosowania środków bezpieczeństwa fizycznego w celu ich ochrony i przedkładanie jej Prezydentowi do zatwierdzenia; 11) opracowanie instrukcji dotyczacej sposobu i trybu przetwarzania informacji niejawnych o klauzuli "poufne" w jednostce organizacyjnej i przedkładanie jej Prezydentowi do zatwierdzenia; 12) nadzorowanie pracy: a) Kancelarii Tajnej; b) inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego w Kancelarii Tajnej; c) administratora systemu teleinformatycznego. |
||
7. Tryb działania | ||
Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa | ||
8. Wysokość opłat | ||
Nie dotyczy | ||
9. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
Nie dotyczy | ||
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych | ||
- | ||
11. Informacje nieudostępnione | ||
Kancelaria tajna |