ul. Kopernika 15

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Geodezji

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów 
Telefon 17 87 548 00
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail ge@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzedu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Marcin PIEKARZ
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów 
Telefon 17 87 548 00
3. Kompetencje Dyrektora
Opis kompetencji Kieruje i organizuje pracę Wydziału Geodezji przy pomocy zastepcy Dyrektora i Kierowników Oddziału
4. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 120/3/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 3 stycznia 2024 r. w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

5. Struktura organizacyjna
Struktura organizacyjna - opisPracą Wydziału kieruje Dyrektor-Geodeta powiatowy przy pomocy Zastępcy oraz kierowników oddziałów i kierownika ośrodka. W skład wydziału wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy:
1. Oddział Ewidencji Gruntów i Budynków
2. Grodzki Ośrodek Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
3. Oddział Obsługi Narad Koordynacyjnych
4. Stanowisko pracy ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych
5. Stanowisko pracy nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości
6. Stanowisko pracy ds. obsługi kancelaryjnej
6. Zadania

Prowadzenie powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w tym:
 a) prowadzenie dla obszaru powiatu:
  – ewidencji gruntów i budynków, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 2,
  – geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu, w tym bazy danych, o której mowa w art. 4 ust. 1a pkt 3, zwanej dalej "powiatową bazą GESUT",
  – gleboznawczej klasyfikacji gruntów,
 b) tworzenie, prowadzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu baz danych, o których mowa w art. 4 ust. 1a pkt 7, 10 i 12,
c) tworzenie i udostępnianie dla obszaru powiatu standardowych opracowań kartograficznych, co najmniej w jednej ze skal, o których mowa w art. 4 ust. 1e pkt 1 i 2;
Koordynacja usytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu;
Zakładanie osnów szczegółowych;
Przeprowadzanie powszechnej taksacji nieruchomości oraz opracowywanie i prowadzenie map i tabel taksacyjnych dotyczących nieruchomości;
Ochrona znaków geodezyjnych, grawimetrycznych i magnetycznych;

Opłaty za uzyskane informacje wpłaca się w kasie, w siedzibie Wydziału.
Obsługę administracyjną i organizacyjną /gospodarczą/ zapewnia sekretariat Wydziału – ul. Kopernika 15.

7. Tryb działania

Dyrektor Wydziału bezpośrednio nadzoruje zadania realizowane przez:
- Zastępcę Dyrektora;
- Kierownika Grodzkiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej;
- Kierownika Oddziału Ewidencji Gruntów i Budynków;
- Kierownika Oddziału Obsługi Narad Koordynacyjnych;
- Stanowisko pracy ds. ochrony gruntów rolnych i leśnych;
- Stanowisko pracy nazewnictwa ulic i placów oraz numeracji porządkowej nieruchomości;
- Stanowisko pracy ds. obsługi kancelaryjnej;
8. Wysokość opłat

Za udostępnianie materiałów oraz koordynację sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu pobierane są opłaty zgodne z obowiązującym cennikiem na podstawie Ustawy z dn. 17 maja 1989r. - Prawo Geodezyjne i Kartograficzne. Opłatę można uiścić na miejscu.
9. Rejestry, archiwa, ewidencje

Informację na temat danych zawartych w Operacie Ewidencji Gruntów i Budynków można uzyskać bezpośrednio pod numerem : 17 8754800 obsługa stron Ewidencji Gruntów i Budynków.
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale

Klauzula informacyjna dotycząca ochrony danych osobowych dla interesantów Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:

 

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.

  Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  ;

  1. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji ustawowych zadań Urzędu - na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e oraz art.  9 ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  2. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa;
  3. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną:
  4. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
  5. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania
  6. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.

11. Informacje nieudostępnione
-

Urząd Miasta Rzeszów

Wydział Architektury

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów
Telefon

Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa: 17 788 99 00

Sekretariat: 17 875 43 34

e-mail ar@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy

 poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30

                            środa  7.30 – 17.00

2. Dyrektor
Imię i nazwisko Katarzyna Leśko
Adres ul. Kopernika 15, 35-002 Rzeszów
Telefon 17 875 43 34
e-mail klesko@erzeszow.pl
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału przy pomocy zastepcy Dyrektora
4. Podstawa prawna

Podstawa prawna - opis

Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

Zadania
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
   - prowadzenie spraw i przygotowywanie rozstrzygnięć  administracyjnych wynikających z przepisów

  • ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) ,
  • ustawy prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 725 z późn. zm.) ,
  • ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 311) ,
  • ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2505 z późn. zm.) ,

   - przygotowywanie zaświadczeń właściwych dla starosty
            w zakresie wykonywania funkcji administracyjno-budowlanej ;

   - współpraca z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa i innymi wydziałami w przygotowywaniu
            materiałów wyjściowych do organizowanych konkursów architektonicznych
            i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.

5. Struktura organizacyjna

   Wydziałem Architektury kieruje:
     - Dyrektor Wydziału


   W skład Wydziału wchodzą następujące stanowiska i zespoły merytoryczne:

  1. Kierownik Oddziału Postępowań Administracyjnych
  2. Stanowiska pracy do bezpośredniej obsługi merytorycznej interesantów
          (zwane "rejonami"), których terenowy obszar właściwości określa Dyrektor Wydziału ;
  3. Zespół stanowisk do spraw przygotowania projektów decyzji o warunkach zabudowy
          oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego ;
  4. Stanowiska pracy do spraw weryfikacji projektów budowlanych ;
  5. Stanowisko pracy do spraw związanych z przekształceniami własnościowymi lokali
           i do spraw egzekucji administracyjnej ;
  6. Stanowisko pracy do spraw współpracy z jednostkami planowania przestrzennego
          oraz rejestrów decyzji o warunkach i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego ;
  7. Stanowiska pracy do spraw obsługi kancelaryjno – biurowej ;
  8. Stanowisko pracy do spraw obsługi informatyczno – technicznej ;
  9. Stanowiska pracy do spraw obsługi sekretariatu.


                  Ilość osób na wydziale - 43

6. Zadania

Prowadzone sprawy:

   1. Zezwolenia i decyzje 
      - decyzje o warunkach zabudowy
      - przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby
      - decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego
      - decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej
      - decyzje pozwoleń na budowę / rozbiórkę
      - zmiana decyzji pozwolenia na budowę
      - przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby
      - zmiana sposobu użytkowania obiektu

  1. Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
  2. Zaświadczenia
    - np. o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o samodzielności lokali
  3. Wyrysy i wypisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
     oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
7. Tryb działania

   Podania i wnioski w celu uzyskania odpowiednich decyzji, zaświadczeń i pozostałych spraw można składać:

      - w sekretariacie Wydziału Architektury - Rzeszów , ul. Kopernika 15 , pok.35 , II piętro
      - w okienku kancelarii ogólnej - Rzeszów ,  Rynek 12 ,  pok.1 , parter
     
   Wzory formularzy dostępne są w sekretariacie Wydziału Architektury oraz na stronie BIP Urzędu Miasta Rzeszowa Wydziału Architektury w Załącznikach modułu.

8. Wysokość opłat

   Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.

   Opłacie skarbowej podlegają decyzje i zaświadczenia.

   Wysokość opłaty skarbowej za uzyskane decyzje i zaświadczenia reguluje ustawa
      o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.

  

   Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy  

      pod nazwą:    „Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów

      o numerze:     17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

 

Potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.

   Decyzje w sprawach zabudowy mieszkaniowej są zwolnione z opłaty skarbowej.

9. Rejestry, archiwa, ewidencje

   Ewidencja
      Rejestr wydanych decyzji o warunkach zabudowy i celu publicznego

      https://bip.erzeszow.pl/pl/274-wydzial-architektury/61943-wykaz-decyzji-o-warunkach-zabudowy-i-celu-publicznego.html

   Archiwa
      Dokumenty wszystkich spraw prowadzonych w Wydziale są przekazywane do archiwum zakładowego.
      Udostępnianie tych dokumentów w uzasadnionych przypadkach, następuje na pisemny wniosek
         osoby zainteresowanej.

10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Architektury Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów
  2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499
  3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań nałożonych wymaganiami prawa wymienionymi niżej:

        - ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego

        - ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane

        - ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym

        - ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych

        - ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali

        - ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.

  1. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  2. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  3. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  4. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
11. Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy


Guzik - powrót na górę strony