Urząd Miasta
Urząd Miasta Rzeszowa |
Karta usługi |
Data zatwierdzenia 2020-01-02 |
Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków | ||
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy | ||
1) Skarga lub wniosek. 2) Zgoda osoby, w interesie której jest składana skarga lub wniosek (w przypadku składania skargi lub wniosku w interesie innej osoby). 3) Dokumentacja, mająca związek ze sprawą pozostającą przedmiotem skargi lub wniosku (opcjonalnie). |
||
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną | ||
1) Za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej na platformie ePUAP 2) Za pośrednictwem poczty elektronicznej |
||
3. Opłaty | ||
Postępowanie nie podlega opłatom | ||
4. Miejsce złożenia dokumentów | ||
1) Przesłanie pocztą tradycyjną na adres: Urząd Miasta Rzeszowa ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów. 2) Złożenie osobiście w Urzędzie Miasta Rzeszowa: Kancelaria Ogólna ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów. 3) Przesłanie pocztą elektroniczną na adres: umrz@erzeszow.pl 4) Przesłanie za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej urzędu platformy ePUAP |
||
5. Sposób i termin załatwienia sprawy | ||
1) Organ właściwy do załatwienia skargi lub wniosku powinien załatwić skargę lub wniosek bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w ciągu miesiąca. 2) W przypadku niezałatwienia skargi/wniosku w ustawowym terminie, organ właściwy do załatwienia skargi jest obowiązany zawiadomić skarżącego/wnioskodawcę podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy. 3) Posłowie na Sejm, senatorowie i radni, którzy wnieśli skargę lub wniosek we własnym imieniu albo przekazali do załatwienia skargę lub wniosek innej osoby, powinni być zawiadomieni o sposobie załatwienia skargi lub wniosku, a gdy ich załatwienie wymaga zebrania dowodów, informacji lub wyjaśnień – także o stanie rozpatrzenia skargi lub wniosku, najpóźniej w terminie czternastu dni od dnia ich wniesienia albo przekazania |
||
6. Tryb odwoławczy | ||
1) Postępowanie skargowe jest samodzielnym, jednoinstancyjnym postępowaniem o charakterze uproszczonym, kończącym się czynnością materialno-techniczną (zawiadomieniem o sposobie załatwienia skargi). W przypadku niezadowolenia ze sposobu załatwienia skargi, Skarżący może ponowić skargę. 2) Wnioskodawcy niezadowolonemu ze sposobu załatwienia wniosku służy prawo wniesienia skargi w trybie określonym w Dziale VIII Kodeksu postępowania administracyjnego. |
||
7. Podstawa prawna | ||
1)Art. 63 - Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz. U. z 1997 r., Nr 78, poz. 483 z późn. zm. ); 2)Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r., poz. 775 z późn. zm.); 3)Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków (Dz. U. Nr 5, poz. 46); 4)§ 67 i § 68 Statutu Miasta Rzeszowa stanowiącego załącznik do Uchwałą Nr LXVI/1557/2018 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 16 października 2018 r. w sprawie uchwalenia Statutu Miasta Rzeszowa (z późn. zm.); 5)Zarządzenie Nr 120/36/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 15 maja 2023 r. w sprawie wprowadzenia Procedury przyjmowania, rejestrowania, koordynowania rozpatrywania skarg i wniosków należących do właściwości Rady Miasta Rzeszowa i Prezydenta Miasta Rzeszowa oraz Procedury przyjmowania, rejestrowania, koordynowania rozpatrywania petycji należących do właściwości Rady Miasta Rzeszowa i Prezydenta Miasta Rzeszowa (z późn. zm.). |
||
8. Uwagi | ||
1) Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw. 2) Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności. 3) O tym, czy pismo jest skargą albo wnioskiem, decyduje treść pisma, a nie jego forma zewnętrzna. Skarga lub wniosek powinna zawierać zwięzłe i rzeczowe przedstawienie zarzutu (problemu). 4) Skargi i wnioski powinny zawierać imię i nazwisko (nazwę) oraz adres skarżącego (wnioskodawcy). W przypadku gdy skargi i wnioski nie zawierają ww. danych, pozostawia się je bez rozpoznania. 5) Skargi i wnioski można składać w interesie publicznym, własnym lub innej osoby za jej zgodą. 6) Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, telegraficznie lub za pomocą dalekopisu, telefaksu, poczty elektronicznej, a także ustnie do protokołu. 7) Jeżeli z treści skargi lub wniosku nie można należycie ustalić ich przedmiotu, wzywa się wnoszącego skargę lub wniosek do złożenia, w terminie siedmiu dni od dnia otrzymania wezwania, wyjaśnienia lub uzupełnienia, z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków spowoduje pozostawienie skargi lub wniosku bez rozpoznania. |
||
9. Klauzura informacyjna | ||
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – Skargi i wnioski |
||
Dane karty usług | ||
Opracował | Grzegorz Baran | 2020-01-02 |
Zatwierdził | Alicja Trzyna | 2020-01-02 |
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty | Grzegorz Baran |