ul. Targowa 3

Urząd Miasta Rzeszowa

Biuro Architekta Miasta

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Targowa 3, 35-064 Rzeszów p.321 (3. piętro)
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 788 99 00
e-mail bam@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy 7:30 – 15:30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko p.o. mgr inż. Ludmiła Łapka
Adres ul. Targowa 3, 35-064 Rzeszów 
p.321 (3. piętro)

3. Kompetencje Dyrektora

Kieruje i organizuje pracę Biura.
4. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 120/41/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 6 czerwca 2023 roku w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.

5. Struktura organizacyjna

Biurem Architekta Miasta zarządza dyrektor biura.

6. Zadania

Biuro Architekta Miasta prowadzi sprawy w zakresie planowania rozwoju urbanistyczno - architektonicznego miasta.

Do zadań Biura Architekta Miasta należy w szczególności:
1) koordynowanie przygotowania Strategii Rozwoju Miasta Rzeszowa;
2) opracowywanie, opiniowanie, koordynowanie przedsięwzięć zmierzających do zapewnienia całościowego, harmonijnego rozwoju przestrzeni miejskiej, realizowanych przez miasto, we współpracy z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi;
3) podejmowanie działań mających na celu podniesienie jakości rozwiązań przestrzennych;
4) inspirowanie do działań na rzecz poprawy estetyki obiektów i przestrzeni miejskich;
5) podejmowanie działań związanych z promocją i edukacją, a w szczególności wdrażanie dobrych praktyk w zakresie rozwoju miasta;
6) współpraca z organizacjami i stowarzyszeniami architektów i urbanistów;
7) współpraca z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie przygotowywania oraz realizacji inwestycji miejskich;
8) współpraca z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie wypracowania i negocjowania wymagań architektonicznych i przestrzennych dla istotnych w przestrzeni miasta inwestycji planowanych lub realizowanych przez inwestorów prywatnych;
9) współpraca z wydziałami i jednostkami organizacyjnymi w zakresie rewitalizacji;
10) inicjowanie i organizowanie konkursów architektonicznych i urbanistyczno – architektonicznych;
11) udział w negocjacjach dotyczących zamierzeń inwestycyjnych w strategicznych miejscach w mieście na wniosek Prezydenta;
12) inicjowanie dialogu i poszukiwanie najlepszych rozwiązań dla obszarów konfliktowych/strategicznych w zakresie zagospodarowania przestrzeni miejskiej;

13) udział w debatach, konferencjach branżowych związanych z planowaniem przestrzennym i architektonicznym w mieście.

14) podejmowanie działań przygotowawczych dla ważnych inwestycji miejskich poprzez zlecanie koncepcji przestrzennych, założeń programów funkcjonalno – użytkowych, studiów przedprojektowych itp.;
15) obsługa organizacyjno – techniczna oraz administracyjno – finansowa Miejskiej Komisji Urbanistyczno – Architektonicznej w Rzeszowie.

7. Tryb działania

Podania i wnioski kierowane do Biura Architekta Miasta można składać osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Miasta Rzeszowa (Ratusz, ul. Rynek 1, parter) oraz w siedzibie Biura Architekta Miasta (ul. Targowa 3, pokój 321, 3. piętro) lub przesyłać drogą pocztową na adres: Urząd Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów.

8. Wysokość opłat
Nie dotyczy
9. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”), informuje się, iż:
1. Administratorem Państwa danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów (ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów).
2. Z inspektorem ochrony danych można skontaktować drogą elektroniczną (e-mail: iod@erzeszow.pl) lub pisemnie na adres Administratora wskazany powyżej.
3. Państwa dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO).
4. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych są obowiązujące przepisy prawa.
5. Odbiorcami Państwa danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
6. Państwa dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
7. W związku z przetwarzaniem Państwa danych osobowych, przysługuje Państwu prawo żądania od Administratora dostępu do Państwa danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznają Państwo, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
8. Podanie przez Państwo danych osobowych jest obowiązkowe w sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa. W pozostałych przypadkach podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do prawidłowego rozpoznania kierowanych do Biura spraw/wniosków, pod rygorem pozostawienia sprawy/wniosku bez rozpatrzenia.
11. Informacje nieudostępnione
Nie dotyczy

 


Guzik - powrót na górę strony