Urząd Miasta Rzeszowa
|
Karta usługi |
Data zatwierdzenia
2024-01-02
|
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych |
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy |
1. Wniosek o dokonanie wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych dla osób fizycznych i dla osób prawnych oraz jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej.
https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0
Do wniosku należy dołączyć:
- decyzję komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającą spełnienie wymagań przeciwpożarowych; - zaświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie; - w przypadku żłobków - decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w żłobku; - w przypadku klubów dziecięcych - pozytywna opinia wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, określająca w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie dziecięcym; - pełnomocnictwo lub inny dokument poświadczający uprawnienie do złożenia wniosku przez wnioskodawcę na rzecz podmiotu, chyba że umocowanie wynika wprost z rejestrów publicznych.
UWAGA: Wydanie ww. decyzji następuje po zakończeniu robót budowlanych i uzyskaniu decyzji o pozwoleniu na użytkowanie obiektu budowlanego lub dokonaniu zawiadomienia o zakończeniu budowy, wobec którego organ nadzoru budowlanego w terminie nie wniósł sprzeciwu.
2. Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych (w przypadku aktualizacji danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych).
https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0
3. Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych (w przypadku zakończenia działalności). https://wnioski.mpips.gov.pl/ewnioski/index.eup?contrastVersion=0
UWAGA: Prowadzenie żłobków lub klubów dziecięcych jest działalnością regulowaną w rozumieniu ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców
Rejestr instytucji opieki nad dziećmi do lat 3 funkcjonujących na terenie Miasta Rzeszowa prowadzi Prezydent Rzeszowa przy użyciu systemu teleinformatycznego o którym mowa w art. 62a ustawy o opiece nad dziećmi do lat 3.
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa https://bip.erzeszow.pl/pl/264-wydzial-dzialalnosci-gospodarczej-i-zezwolen/2071-rejestry-i-ewidencje/2073-rejestr-zlobkow-i-klubow-dzieciecych.html
|
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną |
Tak. Wyłącznie poprzez portal Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Emp@tia, pod adresem: https://empatia.mpips.gov.pl/ w module E-wnioski |
3. Opłaty |
Wpis do rejestru podlega opłacie w wysokości 300 zł, która stanowi dochód własny gminy.
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są zwolnione z opłaty. Gmina jest zwolniona z opłaty za wpis do rejestru.
Wpłat z tytułu opłaty należy dokonywać na rachunek bankowy Urzędu Miasta Rzeszowa. Dowód zapłaty należnej opłaty należy załączyć do wniosku. Rachunek bankowy:
Urząd Miasta Rzeszowa ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów Bank PKO BP S.A. nr 29 1020 4391 0000 6102 0144 6525
w tytule opłaty należy wskazać odpowiednie oznaczenie: Wpis do rejestru żłobków/klubów dziecięcych.
|
4. Miejsce złożenia dokumentów |
Rejestr prowadzi Prezydent Miasta Rzeszowa. Wnioski składa się wyłącznie poprzez portal Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej Emp@tia, pod adresem: https://empatia.mpips.gov.pl/ w module E-wnioski.
Kontakt:
Urząd Miasta Rzeszowa Wydział Działalności Gospodarczej i Zezwoleń, Referat Zezwoleń i Kontroli tel. 17 875 46 32, e-mail wdg@erzeszow.pl pl. Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa: 1 77 88 99 00 czynna w godzinach pracy urzędu: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7.30–15.30, środa 7.30–17.00
|
5. Sposób i termin załatwienia sprawy |
1. Wpis do rejestru. Prezydent Rzeszowa, po potwierdzeniu spełnienia warunków do dokonania wpisu do rejestru wydaje w terminie 7 dni zaświadczenie o dokonaniu wpisu podmiotu do rejestru, zawierające następujące dane:
- nazwę organu, który dokonał wpisu do rejestru;
- datę i numer wpisu do rejestru;
- formę organizacyjną opieki oraz jej nazwę;
- nazwę lub imię i nazwisko podmiotu prowadzącego żłobek lub klub dziecięcy;
- miejsce prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego.
2. Zmiany w rejestrze. Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego rejestr o wszelkich zmianach danych i informacji zawartych w rejestrze - w terminie 14 dni. Podmiot wpisany do rejestru jest zobowiązany do dokonania zmian w terminie 3 dni od dnia ich zaistnienia za pośrednictwem systemu teleinformatycznego. Po otrzymaniu informacji organ prowadzący dokonuje zmian w rejestrze oraz wydaje podmiotowi wpisanemu do rejestru zaświadczenia uwzględniające te zmiany.
3. Decyzja administracyjna o odmowie wpisu do rejestru jest wydawana, jeżeli:
- podmiot nie spełnia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem.
4. Wykreślenie z rejestru następuje w przypadkach:
- złożenia przez podmiot wpisany do rejestru wniosku o wykreślenie;
- nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego;
- przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach, o których mowa w pkt 3, informacji niezgodnych ze stanem faktycznym.
UWAGA:
Organ ewidencyjny dokonuje wpisu do rejestru w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku (w przypadku konieczności uzupełnienia wniosku powyższy termin liczony jest od dnia doręczenia organowi rejestrowemu uzupełnionego wniosku).
Wniosek składany w postaci elektronicznej opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.
|
6. Tryb odwoławczy |
W przypadku wydania decyzji o odmowie wpisu do rejestru służy prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji. |
7. Podstawa prawna |
|
8. Uwagi |
We właściwym rejestrze publicznym (CEIDG, KRS) identyfikującym podmiot prowadzący żłobek lub klub dziecięcy, należy wprowadzić dodatkowy adres wykonywania działalności gospodarczej – siedziby żłobka lub klubu dziecięcego.
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu Miasta Rzeszowa
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
- Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można skontaktować się poprzez e-mail: iod@erzeszow.pl lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadania z zakresu prowadzenia rejestru żłobków i klubów dziecięcych lub wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających - na podstawie przepisów zamieszczonych w niniejszej karcie usługi, w punkcie 7. Podstawa prawna.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
|
Dane karty usług |
Opracował |
Beata Haznar |
2024-01-02 |
Zatwierdził |
Agnieszka Czyż-Byjoś |
2024-01-02 |
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty |
Beata Haznar |