Działalność gospodarcza
Urząd Miasta Rzeszowa |
Karta usługi |
Data zatwierdzenia 2024-01-03 |
Zaszeregowanie do ewidencji pól biwakowych na terenie Gminy Miasto Rzeszów | ||
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy | ||
1. Wniosek o zaszeregowanie obiektu hotelarskiego do rodzaju pole biwakowe na ternie Gminy Miasto Rzeszów, który zawiera: 2. Dowód wniesienia opłaty za dokonanie oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu do rodzaju pola biwakowe (opłata wynosi 100 zł). Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zaszeregowanym do ewidencji pól biwakowych ma obowiązek przekazywania informacji do Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń o następujących zmianach: W przypadku stwierdzenia braku kompletu dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia otrzymania wezwania – zgodnie z art. 64 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1969 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. |
||
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną | ||
Tak | ||
3. Opłaty | ||
1. Opłaty za dokonanie oceny spełniania przez obiekt hotelarski wymagań niezbędnych do zaszeregowania obiektu
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 29 grudnia 2010 r. w sprawie opłat związanych z zaszeregowaniem obiektu hotelarskiego. Opłaty należy uiścić przed dokonaniem oceny na konto: Urząd Miasta Rzeszowa W tytule opłaty należy wskazać odpowiednie oznaczenie: Wpis do rejestru obiektów hotelarskich - pola biwakowe
Z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji zaszeregowującej obiekt hotelarski do wnioskowanego rodzaju i kategorii powstaje obowiązek wniesienia opłaty skarbowej zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej:
Opłata skarbowa powinna zostać dokonana na konto: Urząd Miasta Rzeszowa |
||
4. Miejsce złożenia dokumentów | ||
Dokumentację należy złożyć na stanowisku informacyjno-podawczym Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu Miasta Rzeszowa, pl. Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów, sekretariat – pokój 53 lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres urzędu podany powyżej. Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa: 1 77 88 99 00 |
||
5. Sposób i termin załatwienia sprawy | ||
Wydanie decyzji o zaszeregowaniu do ewidencji innych obiektów hotelarskich – pola biwakowe, nie później niż w ciągu 30 dni od złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami. W szczególnie uzasadnionych przypadkach nie później niż w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania (art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 roku Kodeks postępowania administracyjnego). |
||
6. Tryb odwoławczy | ||
Za pośrednictwem Marszałka Województwa Podkarpackiego do ministra właściwego ds. turystyki w terminie 14 dni od dnia doręczenia. | ||
7. Podstawa prawna | ||
|
||
8. Uwagi | ||
Upoważnieni pracownicy Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu Miasta Rzeszowa mają prawo kontrolować, w zakresie swojej właściwości miejscowej, przestrzeganie wymagań określonych w art. 35 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, w stosunku do wszystkich obiektów hotelarskich i innych obiektów, w których są świadczone usługi hotelarskie. Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu Miasta Rzeszowa Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:
|
||
Dane karty usług | ||
Opracował | Dorota Motyka | 2024-01-03 |
Zatwierdził | Agnieszka Czyż-Byjoś | 2024-01-03 |
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty | Beata Haznar |