Urząd Miasta Rzeszowa |
Wydział Komunikacji |
Data zatwierdzenia 2020-10-23 |
1. Siedziba | ||
Adres
|
Pl.Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów | |
Telefon
Fax
|
17 875 45 63
17 875 45 65
|
|
e-mail
|
||
www
|
||
Godziny pracy
|
pn - pt: 7:30 - 15:30
śr: 7:30 - 17:00
|
|
2. Dyrektor | ||
Imię i nazwisko | ZDZISŁAW SUDOŁ | |
Siedziba |
Pl. Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów
|
|
Telefon |
17 875 45 63
|
|
zsudol@erzeszow.pl | ||
3. Kompetencje Dyrektora | ||
Dyrektor Wydziału: organizuje i kieruje pracą Wydziału Komunikacji przy pomocy Kierowników Referatów.
Bezpośrednio nadzoruje pracę: - Referatu Praw Jazdy, - Referatu Rejestracji Pojazdów, - Referatu Transportu Drogowego.
|
||
4. Kierownicy Wydziału
|
||
Kierownik Referatu Praw Jazdy:
Imię i nazwisko: Sylwia Łoza
e-mail:sloza@erzeszow.pl
Tel: 17 875 45 73
Kierownik Referatu Rejestracji Pojazdów:
Imię i nazwisko: Eliza Tryczyńska - Wróbel
Tel: 17 875 44 88
Kierownik Referatu Transportu Drogowego:
Imię i nazwisko: Iwona Bachórz
e-mail: ibachorz@erzeszow.pl
Tel: 17 875 40 88
|
||
5. Struktura organizacyjna
|
||
Wydziałem Komunikacji zarządza Dyrektor Wydziału przy pomocy Kierowników Referatów.
W Wydziale Komunikacji tworzy się:
1) Referat Praw Jazdy, 2) Referat Rejestracji Pojazdów, 3) Referat Transportu Drogowego.
|
||
6. Szczegółowe zadania referatów
|
||
Do zadań Referatu Praw Jazdy należy w szczególności:
- prowadzenie spraw związanych z: a) wydawaniem uprawnień do kierowania pojazdami, b) zatrzymywaniem i zwrotem zatrzymanych praw jazdy, c) wydawaniem międzynarodowych praw jazdy, d) dokonywaniem wpisu potwierdzającego odbycie kwalifikacji wstępnej lub szkolenia okresowego, - przyjmowanie zawiadomień o zmianie danych zawartych w dokumentach uprawniających do kierowania pojazdami, a także przyjmowanie zawiadomień o ich zgubieniu lub kradzieży oraz wydawanie wtórników, - prowadzenie spraw związanych z kierowaniem osób posiadających uprawnienia do kierowania pojazdami do kontrolnego sprawdzenia kwalifikacji oraz poddania się badaniom lekarskim. Do zadań Referatu Rejestracji Pojazdów należy w szczególności:
- dokonywanie rejestracji pojazdów oraz prowadzenie spraw związanych z wydawaniem dowodów rejestracyjnych lub dokumentów czasowo dopuszczających pojazd do ruchu oraz tablic rejestracyjnych, - przyjmowanie zawiadomień o nabyciu lub zbyciu pojazdu, dokonaniu istotnych zmian konstrukcyjnych w pojeździe, jego zniszczeniu (kasacji) bądź o zmianie adresu właściciela, - prowadzenie spraw związanych z wycofywaniem pojazdów z ruchu, - określanie i wpisywanie terminu badania technicznego pojazdu do dowodu rejestracyjnego pojazdu rejestrowanego po raz pierwszy, - prowadzenie spraw związanych z zatrzymywaniem dowodów rejetracyjnych lub odpowiadających im dokumentów przez organ kontroli i ich zwrotem po ustaniu przyczyn zatrzymania, - prowadzenie postępowań administracyjnych i wydawanie decyzji w sprawie nakładania kar pieniężnych za niezgłoszenie zbycia/nabycia pojazdu oraz za nieprzerejestrowanie pojazdu sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej.
Do zadań Referatu Transportu Drogowego należy:
- dokonywanie wpisu lub zmiany zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących ośrodki szkolenia kierowców oraz sprawowanie nadzoru nad tymi ośrodkami,
- dokonywanie wpisu lub zmiany zakresu wpisu osoby do ewidencji instruktorów i wydawanie legitymacji instruktora nauki jazdy,
- dokonywanie wpisu lub zmiany zakresu wpisu osoby do ewidencji wykładowców i wydawanie zaświadczeń o wpisie do ewidencji,
- dokonywanie wpisu lub zmiany zakresu wpisu do rejestru przedsiębiorców prowadzących stacje kontroli pojazdów oraz sprawowanie nadzoru nad tymi stacjami,
- udzielanie lub zmiana uprawnień imiennych dla diagnostów do wykonywania badań technicznych i cofanie tych uprawnień;
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem, zmianą, wydawaniem wtórników,
- wydawanie i dokonywanie zmian zaświadczeń na przewozy drogowe na potrzeby własne,
- prowadzenie spraw związanych z zawieszeniem wykonywania krajowego transportu drogowego przez przedsiębiorców,
- prowadzenie spraw związanych z kontrolą przedsiębiorców posiadających uprawnienia do wykonywania transportu drogowego,
- ocena dobrej reputacji przewoźników drogowych,
- prowadzenie postępowań administracyjnych z zakresu transportu drogowego,
- prowadzenie magazynu tablic rejestracyjnych i druków ścisłego zarachowania z zakresu spraw prowadzonych przez Wydział Komunikacji.
|
||
7. Podstawa prawna | ||
Zarządzenie Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutego 2013 r. z późn. zm. w sprawie nadania regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.
|
||
8. Tryb działania | ||
Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu Miasta Rzeszowa nadanym Zarządzeniem Nr 19/2013 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 27 lutego 2013 r. z późn. zm. | ||
9. Rachunki bankowe |
||
Rachunki bankowe:
Opłata skarbowa: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423
Opłata za rejestrację pojazdów: 29 1020 4391 0000 6102 0144 6525
Opłata za wydanie uprawnień do kierowania pojazdami: 29 1020 4391 0000 6102 0144 6525
Opłata za wydanie licencji, zaświadczeń, zezwoleń, wypisów: 29 1020 4391 0000 6102 0144 6525
|
||
10. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||
Rejestry:
- pojazdów, - kart pojazdów, - dowodów rejestracyjnych, - pozwoleń czasowych, - znaków legalizacyjnych, - nalepek na szybę, - wydawanych licencji, zaświadczeń i zezwoleń wymaganych w transporcie drogowym, - praw jazdy międzynarodowych. Ewidencja:
- kierowców,
- pojazdów, - firm transportowych,
- diagnostów i Stacji Kontroli Pojazdów, - instruktorów nauki jazdy i Ośrodków Szkolenia Kierowców. Archiwa: archiwizowane są wszystkie akta kierowców i pojazdów jak również wnioski wraz z niezbędnymi dokumentami dotyczącymi wydania licencji, zezwoleń i zaświadczeń.
|
||
11. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych | ||
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Komunikacji Urzędu Miasta Rzeszowa
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenia o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016r., str.1), dalej „RODO”, informuję że:
|
||
12. Informacje nieudostępnione | ||
Nieudostępniane są dane osobowe dotyczące włascicieli pojazdów i kierowców. | ||
Dane opracowania | ||
Opracował | Eliza Tryczyńska - Wróbel | 20.12.2019 |
Zatwierdził | Zdzisław Sudoł | 23.10.2020 |