
Urząd Miasta Rzeszów
|
Wydział Architektury |
Data zatwierdzenia
2019-01-01
|
1. Siedziba |
Adres |
ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów |
Telefon |
Sekretariat: 17 875 43 34 Fax: 17 875 43 40
|
e-mail |
ar@erzeszow.pl |
www |
www.erzeszow.pl |
Godziny pracy |
poniedziałek – piątek 7.30 – 15.30
środa 7.30 – 17.00
|
2. Dyrektor |
Imię i nazwisko |
Andrzej SKOTNICKI |
Siedziba |
ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów |
Telefon |
17 875 43 34 |
e-mail |
askotnicki@erzeszow.pl |
Z-ca Dyrektora |
Imię i nazwisko |
Katarzyna LEŚKO |
Siedziba |
ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów |
Telefon |
17 875 43 34 |
e-mail |
klesko@erzeszow.pl |
Z-ca Dyrektora |
Imię i nazwisko |
Wojciech KONIOR |
|
Siedziba |
ul. Kopernika 15, 35-064 Rzeszów |
|
Telefon |
17 875 43 34 |
|
e-mail |
Wojciech.Konior@erzeszow.pl |
|
3. Kompetencje Dyrektora |
Kieruje i organizuje pracę Wydziału |
4. Podstawa prawna |
Zadania ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- - prowadzenie spraw i przygotowywanie rozstrzygnięć administracyjnych wynikających z przepisów
- ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym z dnia 27 marca 2003 r.
(Dz.U.2018.1945 , tekst jednolity) ,
- ustawy prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r.
(Dz.U.2018.1202 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami) ,
- ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych z dnia 10 kwietnia 2003 r.
(Dz.U.2018.1474 , tekst jednolity) ,
- ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji z dnia 17 czerwca 1966 r.
(Dz.U.2018.1314 , tekst jednolity z późniejszymi zmianami)
oraz aktów wykonawczych ,
- przygotowywanie zaświadczeń właściwych dla starosty w zakresie wykonywania funkcji administracyjno-budowlanej ;
- współpraca z Biurem Rozwoju Miasta Rzeszowa i innymi wydziałami w przygotowywaniu materiałów wyjściowych do organizowanych konkursów architektonicznych i miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
|
5. Struktura organizacyjna |
Wydziałem Architektury kieruje: - Dyrektor Wydziału - przy pomocy Zastępcy Dyrektora
W skład Wydziału wchodzą następujące stanowiska i zespoły merytoryczne:
- Stanowiska pracy do bezpośredniej obsługi merytorycznej interesantów
(zwane "rejonami"), których terenowy obszar właściwości określa Dyrektor Wydziału ;
- Zespół stanowisk do spraw przygotowania projektów decyzji o warunkach zabudowy
oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego ;
- Stanowiska pracy do spraw weryfikacji projektów budowlanych ;
- Stanowisko pracy do spraw związanych z przekształceniami własnościowymi lokali
i do spraw egzekucji administracyjnej ;
- Stanowisko pracy do spraw współpracy z jednostkami planowania przestrzennego
oraz rejestrów decyzji o warunkach i decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego ;
- Stanowiska pracy do spraw obsługi kancelaryjno – biurowej ;
- Stanowisko pracy do spraw obsługi informatyczno – technicznej ;
- Stanowiska pracy do spraw obsługi sekretariatu.
Stan wydziału - 40 osób
|
6. Zadania |
Prowadzone sprawy:
1. Zezwolenia i decyzje - decyzje o warunkach zabudowy - przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innej osoby - decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego - decyzje o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej - decyzje pozwoleń na budowę / rozbiórkę - zmiana decyzji pozwolenia na budowę - przeniesienie decyzji pozwolenia na budowę na rzecz innej osoby - zmiana sposobu użytkowania obiektu
- Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę
- Zaświadczenia
- np. o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, o samodzielności lokali
- Wyrysy i wypisy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
|
7. Tryb działania |
Podania i wnioski w celu uzyskania odpowiednich decyzji, zaświadczeń i pozostałych spraw można składać:
- w sekretariacie Wydziału Architektury - Rzeszów , ul. Kopernika 15 , pok.35 , II piętro - w Ratuszu - Rzeszów , Rynek 1 , okienko kancelarii ogólnej , parter W sekretariacie Wydziału Architektury można pobrać formularze następujących wniosków, zgłoszeń:
1 Wniosek o ustalenie warunków zabudowy 2 Wniosek o ustalenie lokalizacji inwestycji celu publicznego 3 Wniosek o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016" 5 Zgłoszenie budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016" 6 Informacje uzupełniające do wniosku.o pozwolenie na budowę lub rozbiórkę, zgłoszenia budowy lub przebudowy budynku mieszkalnego jednorodzinnego oświadczenia o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016" 7 Zgłoszenie zamiaru wykonania robót budowlanych nie wymagających pozwolenia na budowę 8 Wniosek o przeniesienie decyzji o pozwoleniu na budowę 9 Wniosek o przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy 11 Oświadczenie o posiadanym prawie do dysponowania nieruchomością na cele budowlane "OBOWIĄZUJE od 17.12.2016" 12 Wniosek o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego(MPZP) 13 Wniosek o wydanie wypisu i wyrysu 14 Uzupełnienie wniosku inne niż w pozycji 6
|
8. Wysokość opłat |
Wnioski nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej podlegają decyzje.
Wysokość opłaty skarbowej za uzyskane decyzje i zaświadczenia reguluje ustawa o opłacie skarbowej z dnia 16 listopada 2006 r.
Opłatę skarbową należy wpłacać na rachunek bankowy
pod nazwą: „Urząd Miasta Rzeszowa, Rynek 1, 35-064 Rzeszów”
o numerze: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423
Potwierdzenie zapłaty opłaty skarbowej należy dołączyć do wniosku.
Decyzje w sprawach zabudowy mieszkaniowej są zwolnione z opłaty skarbowej.
|
9. Rejestry, archiwa, ewidencje |
Ewidencje Wydział Architektury nie prowadzi ewidencji, których dane byłyby udostępniane.
Archiwa Dokumenty wszystkich spraw prowadzonych w Wydziale są przekazywane do archiwum zakładowego. Udostępnianie tych dokumentów w uzasadnionych przypadkach, następuje na pisemny wniosek osoby zainteresowanej.
|
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych |
Przetwarzanie danych osobowych interesantów Wydziału Architektury Urzędu Miasta Rzeszowa
Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów
- Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji zadań nałożonych wymaganiami prawa wymienionymi niżej:
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
- ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane
- ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
- ustawa z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych
- ustawa z dnia 24 czerwca 1994 r. o własności lokali
- ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
- Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
- Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
|
11. Informacje nieudostępnione |
Nie udostępnia się danych osobowych osób biorących udział w postępowaniach administracyjnych.
|
Dane opracowania |
Opracował |
dr inż. arch. Beata Bieleń-Zajdel |
2008.10.29 |
Zatwierdził |
dyr. Andrzej Skotnicki |
|