Sprawy obywatelskie

Punkt Obsługi Mieszkańców

Biuro Rzeczy Znalezionych

Biuro Rzeczy Znalezionych

                                    Prezydent Miasta Rzeszowa

 

informuje, że w dniu 16 maja 2022 roku w Biurze Rzeczy Znalezionych w Urzędzie Miasta Rzeszowa zdeponowane zostało pudełko zawierające biżuterię, zegarek oraz pewną sumę pieniędzy znalezione w rejonie ulic Krakowskiej i Okulickiego w Rzeszowie.

Właściciel znalezionej rzeczy może odebrać swoją własność po szczegółowym opisaniu cech charakterystycznych znalezionych przedmiotów w Biurze Rzeczy Znalezionych w Urzędzie Miasta Rzeszowa w budynku przy ul. Targowa 1, pok. 707 (VII piętro).

Telefon kontaktowy do Biura Rzeczy Znalezionych UM: 17/875-41-46.


Biuro Rzeczy Znalezionych mieści się w budynku Urzędu Miasta Rzeszowa przy ul. Targowa 1, pok. 707 (VII piętro), tel. 17/875-41-46. Interesantów przyjmuje w godzinach pracy urzędu od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 15.30.
Biuro Rzeczy Znalezionych to miejsce, w którym możesz sprawdzić, czy jest tam rzecz, którą zgubiłeś. Możesz też przynieść tam rzecz, którą znalazłeś.

Dokumenty potrzebne do załatwienia sprawy:
Dowód osobisty lub inny dokument ze zdjęciem

Gdzie załatwisz sprawę?
Urząd Miasta Rzeszowa ul. Targowa 1, pok. 707 (VII piętro) - Wydział Zarządzania Infrastrukturą Miasta - Oddział Gospodarowania Zasobami, od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

Jakie druki musisz wypełnić?
Wypełniasz wniosek „Zawiadomienie o znalezieniu rzeczy", jeżeli chcesz oddać rzecz, którą znalazłeś. Napisz gdzie i kiedy znalazłeś rzecz. Wniosek dostaniesz na miejscu w Biurze Rzeczy Znalezionych. Pracownik pomoże Ci w uzupełnieniu wniosku.

Kolejne kroki w Urzędzie:
Nie ma kolejki do Biura Rzeczy Znalezionych i nie musisz czekać.

Jak długo czekasz na załatwienie sprawy?
Sprawę załatwisz na miejscu - od razu.


Czy musisz płacić za załatwienie tej sprawy?
Oddanie rzeczy do Biura jest bezpłatne.

UWAGA!!!
Sprawę załatwisz tylko osobiście.

Zgodnie z art. 187 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. z 2017 r. poz.459 z późn. zm. ), rzecz znaleziona, która nie zostanie przez osobę uprawnioną odebrana w ciągu roku od dnia doręczenia jej wezwania do odbioru, a w przypadku niemożności wezwania - w ciągu dwóch lat od dnia jej znalezienia, staję się własnością znalazcy, jeżeli uczynił on zadość swoim obowiązkom. Jeżeli jednak rzecz została oddana staroście, znalazca staję się jej właścicielem, jeżeli rzecz odebrał w wyznaczonym przez starostę terminie.
Rzecz znaleziona będąca zabytkiem lub materiałem archiwalnym po upływie terminu jej odebrania przez osobę uprawnioną staję się własnością Skarbu Państwa. Inne rzeczy znalezione stają się własnością powiatu po upływie terminu do ich odbioru przez znalazcę.
Z chwilą nabycia własności rzeczy przez znalazcę, powiat albo Skarb Państwa wygasają obciążające ją ograniczone prawa rzeczowe.


Regulamin Biura Rzeczy Znalezionych


Guzik - powrót na górę strony