Gospodarka nieruchomościami
Oddział Gospodarki Gruntami
Biuro Gospodarki Mieniem Miasta Rzeszowa |
Karta usługi |
Data zatwierdzenia 2020-01-02 |
Sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Miasta Rzeszów jej użytkownikowi wieczystemu | ||
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy | ||
Wniosek – formularz: Przepisy prawa nie określają wzoru formularza. We wniosku o sprzedaż nieruchomości gruntowej jej użytkownikowi wieczystemu określa się: dane osobowe użytkownika lub współużytkowników wieczystych, oznaczenie nieruchomości według danych z ewidencji gruntów i budynków tj. nr działki, powierzchnię, obręb ewidencyjny. Formularze dostępne: Wniosek o sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Miasta Rzeszów jej użytkownikowi wieczystemu.doc zał. 10 Załączniki: Kopia aktualnej mapy ewidencji gruntów do celów hipotecznych, odpis z księgi wieczystej, wypis z rejestru ewidencji gruntów z klauzulą o przeznaczeniu do wpisu do księgi wieczystej,w przypadku osoby prawnej aktualny odpis z KRS, w przypadku nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków, stosowne zaświadczenie. |
||
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną | ||
Platforma ePUAP - /bgm-rzeszow/SkrytkaESP Email - bgm@bgm.erzeszow.pl |
||
3. Opłaty | ||
Wnioskodawca ponosi następujące koszty: - Operatu szacunkowego, - W razie konieczności dokumentacji geodezyjnej do celów prawnych, przeznaczonej do wpisu prawa do księgi wieczystej, - Aktu notarialnego, - Cenę sprzedaży nieruchomości, - Odpowiednich wpisów do Ksiąg wieczystych |
||
4. Miejsce złożenia dokumentów | ||
Osobiście w Oddziale Kancelaryjnym Urzędu Miasta Rzeszowa /ul. Rynek1/ względnie w Biurze Gospodarki Mieniem Miasta Rzeszowa /Plac Ofiar Getta 3, I piętro pokój nr 22/ lub za pośrednictwem poczty, w dni robocze w godzinach 730 – 1530 , w środy 730 – 1700. Tel. 17 8754707, 17 8754709 fax 17 8754700. |
||
5. Sposób i termin załatwienia sprawy | ||
Protokół do oświadczenia o ustanowienie służebności przesyłu wydawany jest wnioskodawcy w siedzibie Biura. Termin załatwienia sprawy do 8 miesięcy od daty złożenia wniosku. |
||
6. Tryb odwoławczy | ||
W przypadku odmowy pismo Biura kończy sprawę. | ||
7. Podstawa prawna | ||
Art. 13 ust. 1, art. 32 ust. 1, 2, art. 37 ust. 2 pkt. 5, art. 67 ust. 3, art. 68 ust. 1, art. 69, art. 70 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami /t.j. Dz.U.2014.518 z późn. zm/ oraz art. 18 ust. 2 pkt. 9 lit. A ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /j.t. Dz.U.2013.594 z późn. zm./, Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 29 lutego 2000 r. nr XXX/13/2000 w sprawie bezprzetargowej sprzedaży nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, Uchwała Rady Miasta Rzeszowa z dnia 25 kwietnia 2006 r. nr LVII/111/2006 w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie bonifikaty od ceny sprzedaży gruntu wieczystym użytkownikom oraz od opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości przysługującego osobom fizycznym. | ||
8. Uwagi | ||
Sprzedaż nieruchomości gruntowej stanowiącej własność Gminy Miasto Rzeszów jej użytkownikowi wieczystemu, następuje w drodze bezprzetargowej na podstawie Uchwały Rady Miasta Rzeszowa z dnia 29 lutego 2000 r. nr XXX/13/2000. Warunki zbycia nieruchomości w drodze bezprzetargowej ustala się w rokowaniach przeprowadzanych z nabywcą. Od ustalonej ceny sprzedaży nieruchomości przeznaczonej na cele mieszkaniowe stosownie do Uchwały Rady Miasta Rzeszowa z dnia 25 kwietnia 2006 r. nr LVII/111/2006 udziela się 99% bonifikaty. Protokół z rokowań przy zbyciu w drodze bezprzetargowej stanowi podstawę do zawarcia umowy. W toku postępowania Biuro może zażądać od wnioskodawcy dodatkowych dokumentów, uaktualniania dokumentów już złożonych, bądź występować do innych organów z prośbą o podanie innych informacji niezbędnych do rozpatrzenia wniosku. |
||
Dane karty usług | ||
Opracował | Seweryn Kornak | 2020-01-02 |
Zatwierdził | Grzegorz Tarnowski |
2020-01-02 |
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty | Seweryn Kornak |