Informacje

Urząd Miasta Rzeszowa

Wydział Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej
i Turystyki

1. Dane teleadresowe
Adres Rynek 11, 35-064 Rzeszów
Infolinia Urzedu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail mgt@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy 7.30 - 15.30
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Kamil Czyż
Adres ul. 3 Maja 7, 35-030 Rzeszów
e-mail kczyz@erzeszow.pl
 
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału.
4. Podstawa prawna
Zarządzenie Nr 87/2022 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 20 września 2022 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa z późń. zm.
5. Struktura organizacyjna
  1. Wydziałem Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki zarządza dyrektor.
  2. W skład Wydziału Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki wchodzą:  
    1) Referat Marki Miasta, którego pracą kieruje kierownik referatu;
    2) Referat Marketingu, którego pracą kieruje kierownik referatu;
    3) Referat Współpracy Gospodarczej, którego pracą kieruje kierownik referatu.
6. Zadania

Do zadań Referatu Marki Miasta należy w szczególności:

  1. realizacja Strategii Marki Rzeszów oraz Programu Promocji Miasta Rzeszowa;
  2. kreowanie i realizacja polityki promocyjnej miasta;
  3. monitorowanie przestrzegania zasad stosowania znaku Rzeszów – stolica innowacji;
  4. ewaluacja Strategii Promocji Marki Rzeszów oraz Programu Promocji Miasta Rzeszowa;
  5. prowadzenie oficjalnej strony internetowej urzędu;
  6. prowadzenie turystycznej strony internetowej miasta;
  7. przygotowywanie i realizacja kampanii promocyjnych i wizerunkowych;
  8. prowadzenie spraw związanych z zakupem i wykorzystaniem elementów wizualizacji miasta;
  9. przygotowywanie materiałów promocyjno - informacyjnych o mieście;
  10. prowadzenie kierunkowych działań miasta w zakresie turystyki, w tym turystyki kongresowo-konferencyjnej we współpracy z podmiotami zewnętrznymi (m.in. z Urzędem Marszałkowskim Województwa Podkarpackiego, G2A Arena, Portem Lotniczym Rzeszów-Jasionka);
  11. współpraca i prowadzenie spraw związanych z członkostwem miasta w Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej;
  12. organizacja i udział w wyjazdach studyjnych dla touroperatorów i dziennikarzy;
  13. promocja atrakcji i wydarzeń odbywających się w mieście we współpracy z ich organizatorami;
  14. współpraca z podmiotami zewnętrznymi na rzecz promocji miasta;
  15. współorganizacja i udział w wydarzeniach mieszczących się w kompetencjach wydziału, organizowanych przez podmioty zewnętrzne;
  16. prowadzenie spraw związanych z powołaniem i funkcjonowaniem w Rzeszowie Convention Bureau oraz Lokalnej Organizacji Turystycznej obejmującej Rzeszów;
  17. prowadzenie spraw związanych z turystyką filmową, w szczególności udzielanie przedstawicielom branży pomocy w załatwianiu formalności związanych z lokowaniem produkcji filmowej w Rzeszowie;
  18. realizowanie projektów oraz przedsięwzięć, w ramach projektów z udziałem dofinansowania ze środków zewnętrznych dotyczących promocji.

Do zadań Referatu Marketingu należy w szczególności:

  1. realizacja Strategii Marki Rzeszów oraz Programu Promocji Miasta Rzeszowa;
  2. prowadzenie spraw związanych z budżetem wydziału oraz wydziałowym planem zamówień publicznych;
  3. prowadzenie spraw związanych z promocją przez sport i obce wydarzenia oraz analiza celowości udziału w przedsięwzięciach zewnętrznych;
  4. organizacja i współpraca przy organizacji wydarzeń o charakterze promocyjnym oraz branżowych odbywających się w mieście;
  5. prowadzenie spraw związanych z udziałem miasta w krajowych konkursach i rankingach;
  6. współpraca z wydziałami, jednostkami organizacyjnymi i instytucjami w zakresie organizowania akcji promocyjnych;
  7. przygotowywanie materiałów promocyjno - informacyjnych o mieście;
  8. prowadzenie spraw związanych z mecenatem kulturalnym i sportowym;
  9. współorganizacja i udział w wydarzeniach mieszczących się w kompetencjach wydziału, organizowanych przez podmioty zewnętrzne;
  10. realizowanie projektów oraz przedsięwzięć, w ramach projektów z udziałem dofinansowania ze środków zewnętrznych dotyczących promocji.

Do zadań Referatu Współpracy Gospodarczej należy w szczególności:

  1. realizacja Strategii Marki Rzeszów oraz Programu Promocji Miasta Rzeszowa;
  2. utrzymywanie kontaktów z miastami partnerskimi Rzeszowa;
  3. przygotowywanie projektów porozumień o współpracy pomiędzy Rzeszowem, a miastami i instytucjami zagranicznymi;
  4. prowadzenie spraw związanych z udziałem miasta w międzynarodowych rankingach, konkursach i nagrodach;
  5. prowadzenie spraw związanych z przystąpieniem i członkostwem miasta w międzynarodowych organizacjach;
  6. prowadzenie spraw związanych z organizowaniem wyjazdów zagranicznych oficjalnych delegacji miejskich oraz przyjmowaniem delegacji zagranicznych przez władze Rzeszowa;
  7. tłumaczenie i zlecanie tłumaczeń dokumentów z zakresu współpracy międzynarodowej;
  8. realizowanie projektów oraz przedsięwzięć, w ramach projektów z udziałem dofinansowania ze środków zewnętrznych, dotyczących współpracy, wymiany międzynarodowej i promocji gospodarczej;
  9. podejmowanie działań na rzecz pozyskiwania inwestorów;
  10. udzielanie informacji o warunkach i możliwościach inwestowania w Rzeszowie;
  11. funkcjonowanie opiekunów inwestora;
  12. opracowywanie branżowych raportów, analiz i baz danych na potrzeby inwestorów;
  13. promowanie terenów inwestycyjnych, zlokalizowanych w granicach administracyjnych miasta Rzeszowa oraz w podregionie rzeszowskim;
  14. prowadzenie profili gospodarczych miasta w mediach społecznościowych;
  15. prowadzenie interaktywnej mapy terenów inwestycyjnych, powierzchni biurowych i magazynowych;
  16. organizacja własnych i udział w obcych wydarzeniach gospodarczych;
  17. prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem przy Prezydencie Rady Gospodarczej;
  18. prowadzenie spraw związanych z mecenatem kulturalnym i sportowym;
  19. współpraca z podmiotami zewnętrznymi na rzecz promocji gospodarczej i inwestycyjnej miasta;
  20. organizacja i udział w wydarzeniach mieszczących się w kompetencjach wydziału, organizowanych przez podmioty zewnętrzne.

Wydział Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki poza zadaniami wyszczególnionymi jak wyżej realizuje inne zadania, a w szczególności: prowadzi postępowania dotyczące wykonania i dostawy materiałów promocyjnych, prowadzi ewidencję ilościowo-wartościową zapasów magazynowych materiałów promocyjnych.

7. Tryb działania

Wydział działa na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa.

    8. Wysokość opłat
    nie dotyczy
    9. Rejestry, archiwa, ewidencje

    Rejestry, ewidencje - nie dotyczy.

    Archiwa - zgodnie z § 63. 1. instrukcji kancelaryjnej  teczki aktowe przechowuje się w komórkach organizacyjnych przez dwa lata, licząc od pierwszego stycznia roku następującego po roku zakończenia spraw, których akta znajdują się w teczce. Po upływie tego okresu teczki aktowe przekazuje się do archiwum zakładowego, w trybie i na warunkach określonych w instrukcji archiwalnej.

    10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale
    Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:
    1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów. Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  numer telefonu 17 875 44 99;
    2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych - na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej;
    3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej;
    4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres sześciu miesięcy;
    5. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
    6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;
    7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
    8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.
    11. Informacje nieudostępnione
    nie dotyczy

    
    Guzik - powrót na górę strony