Informacje o Wydziale

Urząd Miasta Rzeszów

Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Króla Kazimierza 9, 35-061 Rzeszów 
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 17 875 44 91
e-mail oi@erzeszow.pl
www www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedziałek – piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 – 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Lesław Bańdur
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
Telefon 17 875 45 05
e-mail leslaw.bandur@erzeszow.pl
3. Zastępca Dyrektora
Imię i nazwisko Sławomir Świder
Adres ul. Targowa 1, 35-064 Rzeszów
Telefon 17 875 44 91
e-mail swiders@erzeszow.pl
4. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Biura 
5. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 120/4/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 23 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

6. Struktura organizacyjna

Biurem Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej zarządza dyrektor biura, przy pomocy zastępcy dyrektora - Pełnomocnika Prezydenta ds. IT.

W skład Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej wchodzą:

  • Referat Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi, którego pracą kieruje kierownik referatu;
  • Referat Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową;
  • Referat Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych, którego pracą kieruje kierownik referatu.
7. Zadania

Do zakresu działania Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej należy:

Biuro Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej: dokonuje niezbędnych zakupów systemów teleinformatycznych – sprzętu, oprogramowania i usług IT  dla urzędu oraz dla niektórych jednostek organizacyjnych, prowadzi sprawy związane z wdrażaniem systemów teleinformatycznych w urzędzie, dba o bezpieczeństwo danych przetwarzanych w systemach teleinformatycznych zgodnie z zapisami SZBI oraz  planuje, wdraża i sprawuje nadzór nad informatyzacją  i standaryzacją systemów teleinformatycznych w wydziałach i jednostkach organizacyjnych przyłączanych do Miejskiej Sieci Teleinformatycznej.  

           Do zadań Referatu Wsparcia Użytkowników Systemów Teleinformatycznych należy w szczególności:

  • przyjmowanie oraz prowadzenie ewidencji zgłoszeń awarii sprzętu teleinformatycznego i oprogramowania;
  • utrzymanie sprawności technicznej sprzętu teleinformatycznego i zainstalowanego oprogramowania;
  • obsługa, konserwacja, bieżące utrzymanie i naprawy sprzętu teleinformatycznego oraz instalacji klienckiej infrastruktury teleinformatycznej;
  • zarządzanie zasobami sprzętowymi dostępnymi dla użytkownika końcowego oraz oprogramowaniem zainstalowanym na tych zasobach;
  • instalacja i konfiguracja stacji roboczych w tym urządzeń mobilnych oraz urządzeń peryferyjnych;
  • prowadzenie spraw związanych z systemem drukująco-kopiująco-skanującym;
  • prowadzenie szkoleń i udzielanie pomocy pracownikom w zakresie podstawowej obsługi sprzętu teleinformatycznego i pracy z zainstalowanymi programami;
  • nadzór nad wykonywaniem serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego klienckiego sprzętu teleinformatycznego oraz urządzeń peryferyjnych.

  • Do zadań Referatu Zarządzania Zasobami Teleinformatycznymi należy w szczególności:
  • prowadzenie spraw związanych z zakupami sprzętu informatycznego i oprogramowania;
  • prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz zapasów magazynowych sprzętu komputerowego i telekomunikacyjnego z wykorzystaniem narzędzia informatycznego w postaci oprogramowania dziedzinowego użytkowanego przez urząd;
  • prowadzenie magazynu urządzeń komputerowych i telekomunikacyjnych;
  • inwentaryzacja zasobów sprzętowych i programowych;
  • prowadzenie ewidencji praw licencyjnych zakupionego oprogramowania;
  • prowadzenie spraw związanych z podpisem elektronicznym w urzędzie;
  • prowadzenie aktualnego zbioru informacji adresowych i telefonicznych niezbędnych dla pracy stanowisk w urzędzie;
  • zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i praw pokrewnych, w szczególności w stosunku do oprogramowania zainstalowanego na zasobach sprzętowych dostępnych dla użytkownika końcowego;
  • zarządzanie pulą domen internetowych;
  • opracowywanie projektów rzeczowych planów wieloletnich i rocznych zakupów sprzętu komputerowego, oprogramowania, programów użytkowych, urządzeń i instalacji sieciowych, internetowych, według potrzeb i możliwości finansowych określonych w planie finansowym;
  • realizacja budżetu OI oraz rozliczanie przyznanych środków finansowych;
  • przygotowywanie niezbędnych analiz ekonomicznych i sprawozdań;
  • prowadzenie finansowej obsługi umów serwisowych na dostawy i usługi w zakresie oprogramowania, materiałów eksploatacyjnych i sprzętu teleinformatycznego urzędu;
  • monitorowanie procesu realizacji umów zawieranych przez OI.

  • Do zadań Referatu Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo-Serwerową należyw szczególności:
  • zarządzanie, utrzymywanie i rozwój: sprzętu komputerowego, serwerów, oprogramowania, łączności telefonicznej, dostępu do sieci transmisji danych i głosu, usług sieciowych;
  • zarządzanie, utrzymanie i rozwój lokalnej sieci komputerowej (LAN) obejmujące okablowanie strukturalne budynków urzędu oraz urządzenia aktywne zapewniające prawidłowe funkcjonowanie sieci;
  • utrzymanie i rozwój łączy transmisji danych (WAN);
  • zapewnienie funkcjonowania urządzeń telekomunikacyjnych oraz łączy z operatorami telekomunikacyjnymi;
  • bieżące utrzymanie Miejskiej Sieci Teleinformatycznej obejmujące kanalizację teletechniczną, łącza światłowodowe, łącza radiowe oraz urządzenia aktywne;
  • zarządzanie systemami kryptograficznymi, systemami autoryzacji użytkowników (domena, certyfikaty klucza publicznego), systemami bezpieczeństwa teleinformatycznego;
  • administrowanie serwerami w zakresie systemów operacyjnych;
  • zarządzanie dostępem do Internetu;
  • przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej infrastruktury teleinformatycznej;
  • zapewnienie bezpiecznego i prawidłowego tworzenia kopii bezpieczeństwa i kopii archiwalnych serwerowych systemów teleinformatycznych urzędu;
  • zapewnienie ciągłości pracy systemów teleinformatycznych;
  • planowanie i prowadzenie nadzoru merytorycznego nad inwestycjami z zakresu infrastruktury teleinformatycznej dla potrzeb urzędu.

  • Do zadań Referatu Rozwoju Teleinformatycznych Systemów Dziedzinowych należy w szczególności:
  • zarządzanie, utrzymywanie, rozwój systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
  • administrowanie bazami danych systemów dziedzinowych oraz zintegrowanych systemów zarządzania dla urzędu;
  • koordynowanie przedsięwzięć związanych z pracami nad budową informatycznego systemu informacji geograficznej;
  • opracowywanie oraz zlecanie opracowań programów komputerowych dla potrzeb urzędu;
  • wdrażanie i utrzymanie oprogramowania wspomagającego pracę urzędu oraz jednostek organizacyjnych korzystających z systemów teleinformatycznych urzędu;
  • ustalanie potrzeb, wymagań i preferencji odnośnie koniecznych zasobów programowych;
  • nadzór nad wdrożonymi systemami informatycznymi wspomagającymi zarządzanie miastem, współpraca z wykonawcami wdrożeń;
  • przygotowywanie specyfikacji przedmiotu zamówienia w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych związanych z zakupem systemów;
  • przeprowadzanie szkoleń związanych z wdrażaniem nowych systemów;
  • przygotowywanie i utrzymywanie dokumentacji dotyczącej systemów dziedzinowych;
  • zarządzanie dostępem do systemów dziedzinowych;
  • opracowywanie Polityki Bezpieczeństwa Informacji oraz nadzór nad jej przestrzeganiem;
  • współpraca z Inspektorem Ochrony Danych w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa informacji i danych osobowych zawartych w systemach teleinformatycznych;
  • wdrażanie, doskonalenie oraz nadzór nad przestrzeganiem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji;
  • przeprowadzanie kontroli zgodności, w związku z ustawą z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne w zakresie dostosowania do:
    1. Krajowych Ram Interoperacyjności,
    2. minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych;
  • zapewnienie okresowego audytu wewnętrznego w zakresie bezpieczeństwa

  • W strukturze Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej funkcjonuje Pełnomocnik Prezydenta ds. IT - zastępca dyrektora Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej do którego zadań należy w szczególności:
  • dokonywanie bieżącej analizy rozwoju technologii teleinformatycznych oraz formułowanie opinii i wniosków w tym zakresie dla Prezydenta;
  • koordynacja procesów mających na celu opracowywanie planów strategicznych w obszarze cyfryzacji oraz wdrażanie rozwiązań służących cyfryzacji miasta;
  • doradzanie Prezydentowi w zakresie rozwoju systemów teleinformatycznych;
  • opiniowanie przygotowanych w urzędzie oraz w jednostkach organizacyjnych rozwiązań i przedsięwzięć w obszarze transformacji cyfrowej i przedstawianie rekomendacji dotyczących ich wdrożeń;
  • doradzanie wydziałom oraz jednostkom organizacyjnym w zakresie rozwoju systemów informacyjnych;
  • bezpośredni nadzór nad Referatem Zarządzania Infrastrukturą Sieciowo- Serwerową.”.
8. Tryb działania
Zarządzenie Nr 120/4/2023 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 23 stycznia 2023 r. zmieniające zarządzenie w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa
9. Wysokość opłat
Nie dotyczy
10. Rejestry, archiwa, ewidencje
Nie dotyczy
11. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych

Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych

Przetwarzanie danych osobowych interesantów Biura Obsługi Informatycznej i Telekomunikacyjnej

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
  2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl,
    tel. 17 748 4499.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań z zakresu rejestracji stanu cywilnego - na podstawie artykułów zamieszczonych w puncie 7. Podstawa prawna.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych.
  8. Podanie danych w zakresie wymaganym ustawodawstwem jest obligatoryjne.
12. Informacje nieudostępnione
-




Guzik - powrót na górę strony