|
Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Rzeszowie
|
Data zatwierdzenia
2020-01-02
|
1. Siedziba |
Adres |
ul. Mjr. H. Sucharskiego 3, 35-225 Rzeszów |
Telefon |
17 7481482 |
e-mail |
dyrektor@com.resman.pl |
|
|
Godziny pracy |
7:30 – 15:30 |
2. p.o. Dyrektora |
Imię i nazwisko |
Katarzyna Mazur |
Siedziba |
ul. Mjr. H. Sucharskiego 3, 35-225 Rzeszów |
Telefon |
17 7481482 |
e-mail |
dyrektor@com.resman.pl |
3. Kompetencje Dyrektora |
- Dyrektor kieruje, zarządza i reprezentuje Centrum na zewnątrz, na podstawie pisemnego pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Rzeszowa.
- Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników oraz wykonuje w stosunku do nich czynności pracodawcy, wynikające z przepisów prawa pracy.
|
4. Podstawa prawna |
Ustawa o pomocy społecznej
Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych
Ustawa o finansach publicznych
Ustawa o rachunkowości
Ustawa o pracownikach samorządowych
Uchwała Rady Miasta w sprawie utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Rzeszowie i nadania Statutu
|
5. Struktura organizacyjna |
Strukturę organizacyjną Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Rzeszowie tworzą:
- Dyrektor,
- Księgowość: Główny Księgowy,
- Kadry: Specjalista ds. personalnych,
- Kadra Wspierająca.
|
6. Przedmiot działalności, zadania |
- Centrum jest przeznaczone dla dorosłych osób niepełnosprawnych ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, o których mowa w ustawie z dnia27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i świadczy usługi w ramach pobytu dziennego i całodobowego.
- Głównym celem działania Centrum jest świadczenie usług osobom, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych poprzez wsparcie, w tym: w zakresie potrzeb zdrowotnych, pielęgnacyjnych, zapobiegania wtórnym powikłaniom, stymulowania i rozwijania sprawności ruchowej, kompetencji poznawczych oraz społecznych.
- Do zadań Centrum w szczególności należy:
- umożliwianie warunków niezależnego/samodzielnego i godnego funkcjonowania oraz zapewnienie uczestnikom opieki oraz pomocy adekwatnej do ich potrzeb wynikających z ich wieku i stanu zdrowia,
- zapewnianie wyżywienia,
- zapewnianie spokoju i bezpieczeństwa, komfortu, odpoczynku,
- włączanie mieszkańców do życia społeczności lokalnych,
- zapewnianie możliwości pielęgnowania relacji z innymi uczestnikami, rodziną i przyjaciółmi,
- zapewnianie możliwości prowadzenia normalnego codziennego życia, przygotowania posiłków i rozwoju zainteresowań,
- zapewnianie mieszkańcom różnorodnych form wsparcia.
- Centrum świadczy usługi w ramach pobytu dziennego oraz w ramach pobytu całodobowego.
- Usługi w ramach pobytu dziennego świadczone są przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
|
7. Sposób przyjmowania i zalatwiania spraw |
|
8. Wysokość opłat |
Uchwała Rady Miasta w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt i świadczone usługi w Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnym w Rzeszowie |
9. Rejestry, archiwa, ewidencje |
. |
10. Ochrona danych osobowych |
Administrator danych osobowych: Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Rzeszowie, ul. Mjr. H. Sucharskiego 3, 35-225 Rzeszów
Inspektor ochrony danych: Maciej Golarz, e-mail: iod2@erzeszow.pl
Klauzula informacyjna dla Uczestników
|
11. Informacje nieudostępnione |
- |
Dane opracowania |
Opracował |
. |
. |
Zatwierdził |
. |
. |