Data wydruku: 2024-10-18 12:13:50

Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa

e-mail: umrz@erzeszow.pl www: bip.erzeszow.pl

Informacje o Jednostce

Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Rzeszowie

Data zatwierdzenia

2020-01-02

1. Siedziba
Adres ul. Mjr. H. Sucharskiego 3, 35-225 Rzeszów
Telefon 17 7481482
e-mail dyrektor@com.resman.pl
Godziny pracy 7:30 – 15:30
2. p.o. Dyrektora
Imię i nazwisko Katarzyna Mazur
Siedziba ul. Mjr. H. Sucharskiego 3, 35-225 Rzeszów
Telefon 17 7481482
e-mail dyrektor@com.resman.pl
3. Kompetencje Dyrektora
  1. Dyrektor kieruje, zarządza i reprezentuje Centrum na zewnątrz, na podstawie pisemnego pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Rzeszowa.
  2. Dyrektor jest bezpośrednim przełożonym wszystkich pracowników oraz wykonuje w stosunku do nich czynności pracodawcy, wynikające z przepisów prawa pracy.
4. Podstawa prawna

Ustawa o pomocy społecznej

Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych

Ustawa o finansach publicznych

Ustawa o rachunkowości

Ustawa o pracownikach samorządowych

Uchwała Rady Miasta w sprawie utworzenia Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Rzeszowie i nadania Statutu

5. Struktura organizacyjna

      Strukturę organizacyjną Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnego w Rzeszowie tworzą:

  • Dyrektor,
  • Księgowość: Główny Księgowy,
  • Kadry: Specjalista ds. personalnych,
  • Kadra Wspierająca.
6. Przedmiot działalności, zadania
  1. Centrum jest przeznaczone dla dorosłych osób niepełnosprawnych ze znacznym lub umiarkowanym stopniem niepełnosprawności, o których mowa w ustawie z dnia27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych i świadczy usługi w ramach pobytu dziennego i całodobowego.
  2. Głównym celem działania Centrum jest świadczenie usług osobom, które ze względu na wiek, chorobę lub niepełnosprawność wymagają częściowej opieki i pomocy w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych poprzez wsparcie, w tym: w zakresie potrzeb zdrowotnych, pielęgnacyjnych, zapobiegania wtórnym powikłaniom, stymulowania i rozwijania sprawności ruchowej, kompetencji poznawczych oraz społecznych.
  3. Do zadań Centrum w szczególności należy:
  • umożliwianie warunków niezależnego/samodzielnego i godnego funkcjonowania oraz zapewnienie uczestnikom opieki oraz pomocy adekwatnej do ich potrzeb wynikających z ich wieku i stanu zdrowia,
  • zapewnianie wyżywienia,
  • zapewnianie spokoju i bezpieczeństwa, komfortu, odpoczynku,
  • włączanie mieszkańców do życia społeczności lokalnych,
  • zapewnianie możliwości pielęgnowania relacji z innymi uczestnikami, rodziną i przyjaciółmi,
  • zapewnianie możliwości prowadzenia normalnego codziennego życia, przygotowania posiłków i rozwoju zainteresowań,
  • zapewnianie mieszkańcom różnorodnych form wsparcia.
  1. Centrum świadczy usługi w ramach pobytu dziennego oraz w ramach pobytu całodobowego.
  2. Usługi w ramach pobytu dziennego świadczone są przez 5 dni w tygodniu, od poniedziałku do piątku w godzinach 7.30-15.30, za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
7. Sposób przyjmowania i zalatwiania spraw

8. Wysokość opłat
Uchwała Rady Miasta w sprawie ustalenia szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt i świadczone usługi w Centrum Opiekuńczo-Mieszkalnym w Rzeszowie
9. Rejestry, archiwa, ewidencje

.
10. Ochrona danych osobowych

Administrator danych osobowych: Centrum Opiekuńczo-Mieszkalne w Rzeszowie, ul. Mjr. H. Sucharskiego 3, 35-225 Rzeszów

Inspektor ochrony danych: Maciej Golarz, e-mail: iod2@erzeszow.pl

Klauzula informacyjna dla Uczestników

11. Informacje nieudostępnione
-
Dane opracowania
Opracował . .
Zatwierdził . .