Data wydruku: 2024-10-18 10:31:40

Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa

e-mail: umrz@erzeszow.pl www: bip.erzeszow.pl

Informacje o Wydziale

Urząd Miasta Rzeszowa

Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich

1. Dane teleadresowe
Adres ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa 1 77 88 99 00
e-mail cks@erzeszow.pl
Serwis informacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa www.erzeszow.pl
Godziny pracy poniedzialek - piątek 7.30 - 15.30, środa - 7.30 - 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Bożena Kuźniar
Adres ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
3. Kompetencje Dyrektora
Kieruje i organizuje pracę Wydziału na podstawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta.
4. Z-ca Dyrektora
Imię i nazwisko Augustyn Rębisz
Adres ul. Okrzei 1, 35-064 Rzeszów
5. Z-ca Dyrektora
Imię i nazwisko Barbara Szałęga
Adres ul. Kopernika 16, Rzeszów
6. Podstawa prawna

Zarządzenie Nr 120/210/2024 Prezydenta Miasta Rzeszowa z dnia 8 sierpnia 2024 r. - w sprawie ogłoszenia tekstu jednolitego zarządzenia w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta Rzeszowa

7. Struktura organizacyjna
W skład Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich wchodzą:
1) Oddział Ewidencji Ludności, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
2) Oddział Dowodów Osobistych i Spraw Obywatelskich, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
3) Oddział Informacji Publicznej;
4) Referat Teleinformatycznej Obsługi Mieszkańców, którego pracą kieruje kierownik referatu.
8. Zadania

Do zadań Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
prowadzenie spraw obywatelskich związanych z ewidencją ludności, dowodami osobistymi, nadzorem nad stowarzyszeniami i fundacjami z terenu miasta, prowadzenie spraw z zakresu udzielania pomocy repatriantom, realizacja zadań związanych
z przeprowadzaniem wyborów i referendów na terenie miasta, a także prowadzenie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek, obsługa klientów urzędu przy wykorzystaniu zdalnych kanałów komunikacji oraz nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa.


W skład Centrum Kontaktu i Spraw Obywatelskich wchodzą:
1) Oddział Ewidencji Ludności, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
2) Oddział Dowodów Osobistych i Spraw Obywatelskich, którego pracą kieruje kierownik oddziału;
3) Oddział Informacji Publicznej;
4) Referat Teleinformatycznej Obsługi Mieszkańców, którego pracą kieruje kierownik referatu.


1. Do zadań Oddziału Ewidencji Ludności należy w szczególności:
1) rejestrowanie danych w rejestrze PESEL i rejestrze mieszkańców;
2) prowadzenie spraw związanych z nadawaniem numeru PESEL, w tym nadawanie nr PESEL uchodźcom z Ukrainy;
3) usuwanie niezgodności w rejestrze PESEL;
4) wykonywanie czynności związanych z realizacją obowiązku meldunkowego przez cudzoziemców;
5) wydawanie zaświadczeń o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy;
6) udostępnianie danych osobowych z rejestru mieszkańców i rejestru PESEL;
7) prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o wymeldowanie i zameldowanie;
8) sporządzanie okresowych sprawozdań statystycznych z zakresu ewidencji ludności dla potrzeb statystyki państwowej;
9) prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców;
10) prowadzenie spraw związanych z głosowaniem korespondencyjnym, głosowaniem przez pełnomocnika oraz wydawaniem zaświadczeń o prawie do głosowania;
11) aktualizowanie geografii wyborczej, w tym przygotowywanie kwartalnych meldunków wyborczych.


2. Do zadań Oddziału Dowodów Osobistych i Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
1) przyjmowanie wniosków o wydanie dowodów osobistych i przekazywanie danych do Rejestru Dowodów Osobistych;
2) wydawanie dowodów osobistych i dokumentów z kodem PUK;
3) wykonywanie czynności związanych z ustalaniem kodów przez posiadacza dowodu osobistego dla certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego;
4) przyjmowanie zgłoszeń zawieszenia lub cofnięcia certyfikatów zamieszczonych w warstwie elektronicznej, dokonywanie rejestracji tych czynności w Rejestrze Dowodów Osobistych oraz wydawanie zaświadczeń z tym związanych;
5) przyjmowanie zgłoszeń utraty, uszkodzenia, nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych i zwrotu dowodu osobistego;
6) unieważnianie dowodów osobistych;
7) wprowadzanie wniosków do rejestru Danych Kontaktowych i udostępnianie danych z Rejestru Danych Kontaktowych;
8) udostępnianie danych z Rejestru Dowodów Osobistych;
9) prowadzenie dokumentacji związanej z dowodami osobistymi;
10) prowadzenie spraw z zakresu udzielania pomocy repatriantom i członkom ich rodzin na zasadach określonych w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o repatriacji;
11) prowadzenie spraw związanych z wypłatami świadczeń pieniężnych przyznawanych przez Wojewodę Podkarpackiego osobom posiadającym ważną Kartę Polaka i zamierzającym osiedlić się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej na stałe;
12) sprawowanie nadzoru nad stowarzyszeniami mającymi siedzibę na terenie miasta oraz prowadzenie rejestru tych stowarzyszeń;
13) sprawowanie nadzoru nad fundacjami prowadzącymi działalność na terenie miasta;
14) koordynowanie działań związanych z organizowaniem obsługi klientów urzędu w Punktach Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa zlokalizowanych w galeriach handlowych oraz w Punktach Informacyjnych zlokalizowanych w budynkach urzędu.


3. Do zadań Oddziału Informacji Publicznej należy w szczególności:
1) prowadzenie centralnego rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej;
2) prowadzenie w urzędzie spraw związanych z udostępnianiem informacji publicznej na wniosek na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
3) nadzór nad prowadzeniem Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
4) przeprowadzanie szkoleń dla redaktorów poszczególnych działów Biuletynu Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa;
5) koordynowanie przebiegu wykonywania usług „Mobilnego Urzędnika” na zasadach określonych odrębnym zarządzeniem;
6) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania zintegrowanego systemu zarządzania oświatą i finansami.


4. Do zadań Referatu Teleinformatycznej Obsługi Mieszkańców należy obsługa klientów urzędu przy wykorzystaniu zdalnych kanałów komunikacji dostępnych w wydziale, w szczególności:
1) informowanie klientów za pośrednictwem infolinii urzędu o miejscu, sposobie i czasie załatwiania danej sprawy, wymaganych dokumentach, opłatach, trybach odwoławczych oraz danych zawartych na stronach internetowych urzędu, o wydarzeniach, akcjach, programach skierowanych do mieszkańców;
2) przyjmowanie zgłoszeń i opinii klientów urzędu dotyczących wszelkich nieprawidłowości funkcjonowania elementów infrastruktury miejskiej zgłoszonych za pośrednictwem teleinformatycznych kanałów komunikacji i przekazywanie dyspozycji odpowiednim wydziałom i jednostkom organizacyjnym;
3) koordynowanie funkcjonowania aplikacji mobilnej służącej do przyjmowania zgłoszeń interwencyjnych klientów urzędu oraz podejmowanie działań na rzecz jej rozwoju i integracji z innymi usługami urzędu;
4) koordynowanie i monitorowanie działań poszczególnych wydziałów związanych z prawidłowym funkcjonowaniem i rozwojem Wirtualnego Asystenta - narzędzia wspomagającego komunikację z urzędem;
5) sporządzanie analiz dotyczących spraw prowadzonych w systemach teleinformatycznych obsługiwanych w referacie.

9. Tryb działania
Określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta Rzeszowa
10. Wysokość opłat

Udostępnienie danych osobowych z rejestru mieszkańców oraz rejestru PESEL:
Opłata za udostępnienie danych jednostkowych tj. danych dotyczących jednej osoby albo imion i nazwisk wszystkich osób zameldowanych pod jednym adresem wynosi 31 zł.
Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa gdy strona działa przez pełnomocnika wynosi 17 zł.

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa 17 zł : Bank PKO BP Rzeszów, nr: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423, z zaznaczeniem „opłata skarbowa”.

Opłata za udostępnienie danych jednostkowych 31 zł : Bank PKO BP Rzeszów, nr: 36 1020 4391 0000 6802 0144 6541, z zaznaczeniem „opłata za udostępnienie danych”.

Wymeldowanie lub anulowanie zameldowania (wymeldowania) w drodze decyzji administracyjnej:

Od decyzji administracyjnej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 10 zł. Opłatę skarbową należy wpłacić na rachunek bankowy: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423.

Zaświadczenie z akt ewidencji ludności:
za wydanie zaświadczenia np. o zameldowaniu, wymeldowaniu, braku osób zameldowanych w lokalu - 17 zł
za udzielenie pełnomocnictwa - 17 zł
Opłatę wnosi się na rachunek bankowy organu udostępniającego dane: BANK PKO BP RZESZÓW nr rachunku : 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423.

Opłacie skarbowej nie podlegają zaświadczenia wydane w sprawach wymienionych w art. 2 ustawy o opłacie skarbowej.

Zameldowanie w drodze decyzji administracyjnej:
Od decyzji administracyjnej pobiera się opłatę skarbową w wysokości 10 zł.

Udostępnienie danych z Rejestru Dowodów Osobistych :
Opłata za udostępnienie danych zgromadzonych w Rejestrze Dowodów Osobistych w trybie jednostkowym 31 zł. za dane dotyczące jednego dokumentu lub dane dotyczące jednej osoby
Opłata skarbowa za pełnomocnictwo, gdy strona działa przez pełnomocnika - 17 zł

Opłaty można wnieść na rachunek bankowy:

Opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa 17 zł : Bank PKO BP Rzeszów, nr: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423, z zaznaczeniem „opłata skarbowa”.

Opłata skarbowa za udostępnienie jednostkowych danych 31 zł : Bank PKO BP Rzeszów, nr: 36 1020 4391 0000 6802 0144 6541, z zaznaczeniem „opłata za udostępnienie danych”.

Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy:
-Opłatę za wydanie zaświadczenia można wnieść na rachunek bankowy: Opłata skarbowa 17 zł : Bank PKO BP Rzeszów, nr: 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423, z zaznaczeniem „opłata skarbowa”. Podstawą zwolnienia z opłaty skarbowej jest Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2022. 2142 t.j.).

Zameldowanie/wymeldowanie osoby na pobyt stały :
Czynności zgłoszenia zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej. Organ wydaje z urzędu zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, a na wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej - opłatę skarbową wnosi się w kasie Banku PEKAO BP mieszczącej się w Urzędzie Miasta Rzeszowa ul. Okrzei 1, pok. 4 albo bezpośrednio na następujący rachunek bankowy:

Urząd Miasta Rzeszowa
ul. Rynek 1
35-064 Rzeszów
Bank PEKAO BP
Nr 17 1020 4391 2018 0062 0000 0423

11. Rejestry, archiwa, ewidencje
Wydział prowadzi rejestr mieszkańców  i wprowadza dane do rejestru PESEL i rejestru dowodów osobistych w czasie rzeczywistym. Na pisemny wniosek udostępnia się dane z rejestru PESEL, rejestru mieszkańców  i rejestru dowodów osobistych.
Wydział prowadzi ewidencje stowarzyszeń zwykłych, które maja siedzibę na terenie miasta Rzeszowa. Wydział gromadzi i przechowuje dokumentację związaną z dowodami osobistymi.
12. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych skierowana do osób, których dane są przetwarzane w wydziale
 Zgodnie z art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, że:
  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów. Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Antoni Wilk, adres e-mail: iod@erzeszow.pl,  numer telefonu 17 875 44 99;
  2. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu niezwłocznego uzyskania informacji publicznej zawierającej aktualną wiedzę o sprawach publicznych - na podstawie art. 3 ust. 2 oraz art. 3 ust. 1 pkt. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  3. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów ustawy o dostępie do informacji publicznej;
  4. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres sześciu miesięcy;
  5. Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług;
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania;
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Pani/Pana i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości świadczonych usług.

13. Informacje nieudostępnione
-