|
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Uzależnień |
Data zatwierdzenia 2019-01-01 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. Siedziba | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Adres | ul. Kochanowskiego 17, 35-201 Rzeszów | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Telefon | 17 85 81 181, 17 86 24 018 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
clu@uzaleznienia.rzeszow.pl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
www | http://www.uzaleznienia.rzeszow.pl | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny pracy |
Przychodnia czynna: poniedziałek – czwartek, godz. od 7.00 do 20.00, piątek od 7.00 do 16.00 Oddział Leczenia Uzależnień czynny całą dobę |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. Dyrektor | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Imię i nazwisko | Barbara Łukasik | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Siedziba | ul. Kochanowskiego 17, 35-201 Rzeszów | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Telefon | 17 85 81 181 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
clu@uzaleznienia.rzeszow.pl | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Godziny pracy | Poniedziałek od 7.00 - 14.35 Wtorek od 12.25 - 20.00 Środa od 12.25 - 20.00 Czwartek od 7.00 - 14.35 Piątek od 7.00 - 14.35 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. Kompetencje Dyrektora | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Samodzielne zarządzanie placówką | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. Podstawa prawna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uchwała Nr XVI/183/203 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 02.12.2003 r. w sprawie przekształcenia Centrum Profilaktyki i Terapii Uzależnień w Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Uchwała Nr XXXIV/671/2012 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 19.06.2012 r. w sprawie nadania Statutu Samodzielnemu Publicznemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Uzależnień Ustawa z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (j. t. Dz. U. z 2015 r., poz. 618 z późn. zm.) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. Struktura organizacyjna | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. Zadania | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poradnia Terapii Uzależnienia i Współuzależnienia od Alkoholu - Diagnoza i psychoterapia osób uzależnionych i członków ich rodzin – kontrakt z NFZ Oddział Leczenia Uzależnień: - Całodobowa opieka psychologiczna i lekarska, 7 tygodniowa psychoterapia dla osób uzależnionych – kontrakt z NFZ Poradnia Psychologiczna Dotacja z Gminy Miasto Rzeszów na realizację świadczeń w ramach Miejskiego Programu Rozwiązywania Problemów Alkoholowych: Do Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych , mieszczącej się w siedzibie SP ZOZ CLU, I piętro, pokój Nr 9 można złożyć wniosek o leczenie odwykowe: - osobiście w każdą środę w godzinach od 7.25 do 15.00 i czwartek od godz. 9.25 do 17.00, - dostarczyć wypełniony wniosek pocztą lub kurierem do Rejestracji codziennie w godzinach od 7.00 do 18.00 , piątek od godziny 7.00 do 16.00, - wypełniony wniosek , zakleić w kopercie i zostawić w Rejestracji codziennie w godzinach od 7.00 do 18.00 , piątek od godziny 7.00 do 16.00 (wniosek do pobrania tutaj docx , pdf). Druk wniosku dostępny również na stronie internetowej www.uzaleznienia.rzeszow.pl
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. Tryb działania | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STATUT | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. Wysokość opłat | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CENNIK ŚWIADCZEŃ TERAPEUTYCZNYCH dla pacjentów, którym nie przysługuje prawo do refundacji. (obowiązuje od 1 lipca 2019 r.)
CENNIK USŁUG EDUKACYJNYCH dla osób, którym nie przysługuje prawo do refundacji.
Informacja dla pacjentów
Opłaty za udostępnienie dokumentacji medycznej wynoszą :
Od 4maja 2019 r. udostępnianie dokumentacji medycznej w postaci wyciągu, odpisu, kopii, wydruku lub na nośniku elektronicznym po raz pierwszy jest bezpłatne. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. Rejestry, archiwa, ewidencje | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Centrum prowadzi: - dzienny rejestr osób korzystających z pomocy Centrum - rejestr pism przychodzących - rejestr pism wychodzących - rejestr wydawanych zaświadczeń - ewidencję pacjentów - karty choroby - zeszyty z zapisem przebiegu grup terapeutycznych - rejestr dokumentacji sądowej - ewidencję wyposażenia Centrum - archiwum powyższych dokumentów |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Administratorem Twoich danych osobowych jest: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centrum Leczenia Uzależnień w Rzeszowie z siedzibą: 35-201 Rzeszów, ul. Kochanowskiego 17, numer telefonu: (17)8581181, numer REGON 690706027, NIP 813-31-26-365 W sprawach ochrony danych i realizacji swoich praw możesz skontaktować się z Administratorem, e-mail: clu@uzaleznienia.rzeszow.pl, numer telefonu (17)8581181 Możesz również skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem powołanego przez niego inspektora ochrony danych, pisząc na adres: iod_centrum@op.pl Dane będą przetwarzane w celu prowadzenia przez Administratora działalności leczniczej, w szczególności w celu świadczenia przez Administratora usług medycznych oraz prowadzenia wymaganej przepisami prawa dokumentacji medycznej. Podanie danych jest dobrowolne, jednakże ich niepodanie będzie skutkowało niemożnością wykonania usługi medycznej. UODO: Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie (00-193) Warszawa, ul. Stawki 2, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO. Realizacja praw określonych w RODO: Możliwość skorzystania z określonych uprawnień: prawo żądania dostępu do Twoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przeniesienia danych, wyrażenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – zależy od podstaw prawnych, na których oparte jest konkretne przetwarzanie, a także celu i sposobu przetwarzania danych. Administrator danych nie jest zobligowany do realizacji uprawnień, w każdym przypadku w takim samym zakresie. Masz prawo wnieść wniosek o realizację prawa. Podstawy prawne przetwarzania: Dane osobowe Pacjenta są przetwarzane na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO, tj. w celu realizacji świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta oraz w związku z wykonywaniem działalności leczniczej zgodnie z ustawą o działalności leczniczej ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta. W związku z powyższym informujemy, że prawo Pacjenta do bycia zapomnianym oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych może zostać ograniczone. Przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w celach zdrowotnych na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO odbywa się co do zasady w związku z wykonywaniem działalności leczniczej zgodnie z ustawą o działalności leczniczej przy zachowaniu obowiązków wynikających z ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w celu profilaktyki zdrowotnej odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art.3 ust. 2 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w celu diagnozy medycznej i leczenia odbywa się na podstawie na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej oraz art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w celu zapewnienia opieki zdrowotnej oraz zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej, odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 3 ust. 1 ustawy o działalności leczniczej art. 24 ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta. Przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w celu zapewnienia zabezpieczenia społecznego oraz zarządzania systemami i usługami zabezpieczenia społecznego odbywa się na podstawie art. 9 ust. 2 lit h) RODO w związku z art. 54 ustawy o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub innych właściwych przepisów z zakresu prawa ubezpieczeń społecznych. Przetwarzanie danych osobowych Pacjenta w innych celach aniżeli opisane w pkt. 2, np. w celach marketingowych, w związku z realizacją badań klinicznych, czy też badań naukowych odbywa się na podstawie dobrowolnej, jednoznacznej i świadomej zgody Pacjenta. Informujemy, iż w granicach obowiązujących przepisów prawa :
Pacjent ma prawo do dostępu do swoich danych |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. Informacje nieudostępnione | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Informacje wynikające z ustawy o ochronie danych osobowych, w szczególności dane osobowe pacjentów - Ustawa z 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018 r. poz. 1000) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dane opracowania | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Opracował | Anna Błażej, Barbara Łukasik | 2020.01.20 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zatwierdził | Barbara Łukasik | 2020.01.20 |