Data wydruku: 2024-10-18 12:15:08

Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa

e-mail: umrz@erzeszow.pl www: bip.erzeszow.pl

Publiczne Przedszkole nr 33

Data zatwierdzenia

2020-01-02

1. Siedziba
Adres ul. Błogosławionej Karoliny 19, 35-119 Rzeszów
Telefon 17 7482220 17 7482225 17 7482224
e-mail dyrektor@pp33.resman.pl
www pp33.edupage.org
skrytkaESP

PP33/SkrytkaESP

www.epuap.gov.pl

Godziny pracy 6.30 - 17.00
2. Dyrektor
Imię i nazwisko Grażyna Grześko
Siedziba Przedszkole Publiczne Nr 33 w Rzeszowie
Telefon 17 7482225
e-mail dyrektor@pp33.resman.pl
3. Kompetencje Dyrektora

I. Dyrektor przedszkola wyłaniany jest w drodze konkursu przez organ prowadzący.

II. Dyrektor przedszkola:

  • kieruje przedszkolem, jako jednostką samorządu terytorialnego;
  • jest osobą działającą w imieniu pracodawcy;
  • jest organem nadzoru pedagogicznego;
  • jest przewodniczącym rady pedagogicznej;
  • wykonuje zadania administracji publicznej w zakresie określonym ustawą;
  • reprezentuje przedszkole na zewnątrz.

III. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.

IV. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez przedszkole w obiekcie i poza obiektem do nich należącym:

  • organizuje szkolenia pracowników w tym zakresie;
  • organizuje przeglądy techniczne budynku oraz prace konserwacyjno – remontowe;
  • zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • egzekwuje od pracowników przedszkola przestrzeganie ustalonego w nim porządku pracy oraz dbałość o czystość i estetykę;
  • realizuje zalecenia organów sprawujących kontrolę w tym zakresie.

V. Dyrektor przedszkola:

  1. Kieruje działalnością opiekuńczo - wychowawczą i dydaktyczną, a w szczególności:
  • kształtuje twórczą atmosferę pracy, stwarza warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy;
  • przewodniczy radzie pedagogicznej, przygotowuje i prowadzi posiedzenia rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej.
  • realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
  • sprawuje nadzór pedagogiczny zgodnie z odrębnymi przepisami.
  • przedkłada radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym wnioski i uwagi ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego;
  • dba o autorytet członków rady pedagogicznej, ochronę praw i godności nauczyciela;
  • współpracuje z radą pedagogiczną i radą rodziców;
  • stwarza warunki do działania w przedszkolu wolontariuszy, stowarzyszeń  i organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza  i opiekuńcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności wychowawczo – opiekuńczej  w przedszkolu;
  • podejmuje decyzje o wcześniejszym przyjęciu dziecka
  • udziela na wniosek rodziców, po spełnieniu ustawowych wymogów zezwoleń na spełnienie obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem lub w formie indywidualnego nauczania;
  • organizuje pomoc psychologiczno – pedagogiczną w formach określonych w statucie  i decyduje o jej zakończeniu;
  • zawiadamia w terminie do 30 września każdego roku szkolnego dyrektora szkoły podstawowej w obwodzie, której mieszka dziecko o realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci przyjęte do przedszkola, które temu obowiązkowi podlegają;
  • dopuszcza do użytku przedszkolnego programy wychowania przedszkolnego;
  • wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z prawem  i zawiadamia o tym organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego;
  • powołuje komisję rekrutacyjną,
  • inspiruje nauczycieli do innowacji pedagogicznych, wychowawczych i organizacyjnych;
  • umożliwia podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej;
  • opracowuje w porozumieniu z radą pedagogiczną plan doskonalenia nauczycieli;
  • skreśla wychowanka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola z zachowaniem zasad określonych w Statucie Przedszkola.

       2.Organizuje działalność przedszkola, a w szczególności:

  • opracowuje arkusz organizacyjny na każdy rok szkolny;
  • przydziela nauczycielom stałe prace i zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatne zajęcia opiekuńcze, wychowawcze  i dydaktyczne;
  • zapewnia odpowiednie warunki do jak najpełniejszej realizacji zadań przedszkola, a w szczególności należytego stanu higieniczno - sanitarnego;
  • bezpiecznych warunków pobytu dziecka w budynku przedszkolnym i placu przedszkolnym;
  • dba o właściwe wyposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne;
  • egzekwuje przestrzeganie przez pracowników przedszkola ustalonego porządku oraz dbałość o estetykę i czystość;
  • sprawuje nadzór nad działalnością administracyjną i gospodarczą przedszkola;
  • opracowuje projekt planu finansowego przedszkola;
  • dysponuje środkami finansowymi określonymi w planie finansowym przedszkola;
  • ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;
  • dokonuje co najmniej dwa razy w roku przeglądu technicznego budynku i stanu technicznego urządzeń na placu zabaw;
  • organizuje prace remontowe oraz powołuje komisje przetargowe;
  • powołuje komisję w celu dokonania inwentaryzacji majątku przedszkola;
  • odpowiada za prowadzenie, przechowywanie i archiwizację dokumentacji przedszkola zgodnie z odrębnymi przepisami;
  • prowadzi kontrolę zarządczą zgodnie z odrębnymi przepisami;

      3. Prowadzi sprawy kadrowe i socjalne pracowników, a w szczególności:

  • nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z nauczycielami i innymi pracownikami przedszkola;
  • dokonuje oceny pracy nauczycieli i okresowych ocen pracy pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych i urzędniczych kierowniczych w oparciu o opracowane przez siebie kryteria oceny;
  • decyduje o skierowaniu pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy w jednostkach  samorządu terytorialnego do służby przygotowawczej;
  • opracowuje regulamin wynagradzania pracowników samorządowych;
  • dokonuje oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu na stopień awansu zawodowego;
  • przyznaje nagrody dyrektora oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i pracownikom administracji i obsługi przedszkola;
  • występuje z wnioskiem, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej o przyznanie odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola;
  • udziela urlopów zgodnie z Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy;
  • załatwia sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami;
  • wydaje świadectwa pracy i opinie wymagane prawem;
  • wydaje decyzje o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego;
  • przyznaje dodatek motywacyjny nauczycielom zgodnie z zasadami opracowanymi przez organ prowadzący;
  • dysponuje środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  • określa zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy;
  • odbiera ślubowania od pracowników, zgodnie z ustawą o samorządzie terytorialnym;
  • współdziała ze związkami zawodowymi w zakresie uprawnień związków do opiniowania  i zatwierdzania;
  • wykonuje inne zadania wynikające z przepisów prawa.

VI. W wykonywaniu zadań dyrektor współdziała z radą pedagogiczną  i radą rodziców, a w szczególności:

    1. Zapewnia bieżący przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi organami przedszkola;
    2. W przypadku wyrażenia sprzecznych opinii organizuje spotkania negocjacyjne zainteresowanych organów przedszkola.

    VII. Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności opiekuńczej  i wychowawczej oraz za wydawanie przez przedszkole dokumentów zgodnych  z posiadaną dokumentacją.

    VIII.Dyrektor prowadzi zajęcia dydaktyczne w wymiarze ustalonym przez organ prowadzący.

    IX.Dyrektor współpracuje z organem prowadzącym i organem nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym ustawą o systemie oświaty i aktami wykonawczymi do tej ustawy.

    X. Powierza funkcje kierownicze w przedszkolu za zgodą organu prowadzącego placówkę.

    4. Podstawa prawna

    Uchwała Nr  XLVIII/926/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 26 lutego 2013r. w sprawie utworzenia Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie.

    Uchwała Nr  LV/1038/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 18 czerwca 2013r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie.

    5. Forma prawna
    Gminna samorządowa jednostka organizacyjna
    6. Struktura organizacyjna

    Regulamin organizacyjny-plik pdf.(pobierz)

    Regulamin organizacyjny-plik pdf.(pobierz)

    Schemat organizacyjny-plik pdf.(pobierz) 

    7. Cel i Zadania

    Zadania przedszkola zodstały ujęte w Statucie Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie.

    Zadania dyrektora zostały ujęte w ustawie Prawo oświatowe.

    8. Statut

    Statut Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie -plik pdf.(pobierz)

    9. Tryb przyjmowania i załatwiania spraw

    Przedszkole prowadzi i rejestruje sprawy wg rzeczowego podziału akt.

    Wszystkie sprawy urzędowe zgodnie z ustawą KPA załatwiane są w godzinach pracy placówki.

    Zaświadczenia wydawane są na żądanie osób zainteresowanych i są one ewidencjonowane w założonych rejestrach.

    Prowadzone sprawy:
    1.Dyrektor przedszkola:
    •sprawy związane z bieżącą obsługą kancelaryjną przedszkola;
    •zatrudnianie, zwalnianie i awansowanie pracowników;
    •prowadzenie akt osobowych nauczycieli i pracowników niepedagogicznych przedszkola;
    •prowadzenie działalności socjalnej związane z gospodarowaniem Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych;
    •rekrutacja dzieci do przedszkola;
    •sprawy związane z realizacją obowiązku przedszkolnego;
    •pomoc dzieciom w zakresie pedagogicznym;
    •sprawy z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pobytu na terenie przedszkola.
    2.Księgowość przedszkola:
    •sprawy związane z finansami przedszkola;
    •wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu, zatrudnieniu;
    •wydawanie zaświadczeń o opłatach poniesionych przez rodziców w związku z żywieniem i opieką;
    •naliczanie comiesięcznych opłat za przedszkole.
    3.Intendent przedszkola:
    •sprawy dotyczące dekadowych jadłospisów i diet;
    •sprawy związane z elektroniczną ewidencją czasu pobytu dziecka w przedszkolu;
    •kontakt z dostawcami w sprawach zamówień (artykuły spożywcze, środki z zakresu chemii gospodarczej, materiałów biurowych, itp.).

    10. Majątek

    Środki trwałe:

    -budynek:         2 518 295,45 zł.

    - wyposażenie     140 449,50 zł.

    11. Wysokość opłat

    Wysokość opłat z pobyt dziecka w Przedszkolu reguluje Uchwała Nr LII/1227/2017 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie określenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola prowadzone przez Gminę Miasto Rzeszów plik pdf.(pobierz) oraz Uchwała Nr LXVI/1441/2022 Rady Miasta Rzeszowa z 30 sierpnia 2022 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym konczą 6 lat w prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów jednostkach oświatowych plik pdf.(pobierz)

    12. Rejestry, archiwa, ewidencje

    Zakres i sposób prowadzenia ewidencji i  rejestrów  określa Instrukcja Kancelaryjna Przedszkola Publicznego      Nr 33 w Rzeszowie  oraz Polityka Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych

     W przedszkolu prowadzi się rejestry i ewidencje:
    1.Rejestr zarządzeń dyrektora
    2.Rejestr wypadków przy pracy
    3.Rejestr wypadków dzieci
    4.Rejestr skarg i wniosków
    5.Rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw
    6.Ewidencja druków ścisłego zarachowania
    7.Ewidencja czasu pracy pracowników
    8.Ewidencja godzin nadliczbowych pracowników
    9.Książka kontroli
    10.Książka obiektu budowlanego
    11.Ewidencja wydawanej pracownikom odzieży ochronnej
    12.Rejestr dostawców i zawartych umów

    Dokumenty archiwalne są udostępniane przez upoważnionych pracowników na terenie przedszkola osobom zainteresowanym  na ich wniosek. Ewidencje i rejestry są udostępniane powołanym do tego celu organom kontrolującym w zakresie określonym w przepisach prawa.

    13. Informacje udostępnione

    Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej (Dz.U Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniane są wszystkim zainteresowanym na wniosek.

    14. Informacje nieudostępnione
    Protokoły Rad Pedagogicznych, akta osobowe, dane osobowe uczniów – ochrona danych osobowych.
    15. Ochrona danych osobowych

    Inspektor Ochrony Danych Osobowych:

    Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Przedszkola jest Pan Artur Bubicz   email: iod4@erzeszow.pl

    klauzula informacyjna ogólna w załączniku plik pdf.(pobierz)

    kaluzula informacyjna dla uczniów i rodziców plik pdf.(pobierz)

    klauzula informacyjna monitoring plik pdf.(pobierz)

    Dane opracowania
    Opracował Grażyna Grześko
    Zatwierdził Grażyna Grześko

    Metryka informacji: Wyświetl historię zmian
    Autor: Grażyna Grześko
    Data wytworzenia informacji: 2020-01-02
    Opublikowała: Agnieszka Świder
    Stanowisko: Administrator
    Data publikacji: 2020-01-02 00:00