|
Publiczne Przedszkole nr 33 |
Data zatwierdzenia
2020-01-02
|
1. Siedziba |
Adres |
ul. Błogosławionej Karoliny 19, 35-119 Rzeszów |
Telefon |
17 7482220 17 7482225 17 7482224 |
e-mail |
dyrektor@pp33.resman.pl |
www |
pp33.edupage.org |
skrytkaESP |
PP33/SkrytkaESP
www.epuap.gov.pl
|
Godziny pracy |
6.30 - 17.00 |
2. Dyrektor |
Imię i nazwisko |
Grażyna Grześko |
Siedziba |
Przedszkole Publiczne Nr 33 w Rzeszowie |
Telefon |
17 7482225 |
e-mail |
dyrektor@pp33.resman.pl |
3. Kompetencje Dyrektora |
I. Dyrektor przedszkola wyłaniany jest w drodze konkursu przez organ prowadzący.
II. Dyrektor przedszkola:
- kieruje przedszkolem, jako jednostką samorządu terytorialnego;
- jest osobą działającą w imieniu pracodawcy;
- jest organem nadzoru pedagogicznego;
- jest przewodniczącym rady pedagogicznej;
- wykonuje zadania administracji publicznej w zakresie określonym ustawą;
- reprezentuje przedszkole na zewnątrz.
III. Jest kierownikiem zakładu pracy dla zatrudnionych w przedszkolu nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.
IV. Dyrektor zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez przedszkole w obiekcie i poza obiektem do nich należącym:
- organizuje szkolenia pracowników w tym zakresie;
- organizuje przeglądy techniczne budynku oraz prace konserwacyjno – remontowe;
- zapewnia odpowiedni stan bezpieczeństwa i higieny pracy;
- egzekwuje od pracowników przedszkola przestrzeganie ustalonego w nim porządku pracy oraz dbałość o czystość i estetykę;
- realizuje zalecenia organów sprawujących kontrolę w tym zakresie.
V. Dyrektor przedszkola:
- Kieruje działalnością opiekuńczo - wychowawczą i dydaktyczną, a w szczególności:
- kształtuje twórczą atmosferę pracy, stwarza warunki sprzyjające podnoszeniu jakości pracy;
- przewodniczy radzie pedagogicznej, przygotowuje i prowadzi posiedzenia rady oraz jest odpowiedzialny za zawiadomienie wszystkich jej członków o terminie i porządku zebrania zgodnie z regulaminem rady pedagogicznej.
- realizuje uchwały rady pedagogicznej i rady rodziców podjęte w ramach ich kompetencji stanowiących;
- sprawuje nadzór pedagogiczny zgodnie z odrębnymi przepisami.
- przedkłada radzie pedagogicznej nie rzadziej niż dwa razy w roku szkolnym wnioski i uwagi ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego;
- dba o autorytet członków rady pedagogicznej, ochronę praw i godności nauczyciela;
- współpracuje z radą pedagogiczną i radą rodziców;
- stwarza warunki do działania w przedszkolu wolontariuszy, stowarzyszeń i organizacji, których celem statutowym jest działalność wychowawcza i opiekuńcza lub rozszerzanie i wzbogacanie form działalności wychowawczo – opiekuńczej w przedszkolu;
- podejmuje decyzje o wcześniejszym przyjęciu dziecka
- udziela na wniosek rodziców, po spełnieniu ustawowych wymogów zezwoleń na spełnienie obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego poza przedszkolem lub w formie indywidualnego nauczania;
- organizuje pomoc psychologiczno – pedagogiczną w formach określonych w statucie i decyduje o jej zakończeniu;
- zawiadamia w terminie do 30 września każdego roku szkolnego dyrektora szkoły podstawowej w obwodzie, której mieszka dziecko o realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego przez dzieci przyjęte do przedszkola, które temu obowiązkowi podlegają;
- dopuszcza do użytku przedszkolnego programy wychowania przedszkolnego;
- wstrzymuje wykonanie uchwał rady pedagogicznej niezgodnych z prawem i zawiadamia o tym organ prowadzący i organ nadzoru pedagogicznego;
- powołuje komisję rekrutacyjną,
- inspiruje nauczycieli do innowacji pedagogicznych, wychowawczych i organizacyjnych;
- umożliwia podtrzymywanie tożsamości narodowej, etnicznej i religijnej;
- opracowuje w porozumieniu z radą pedagogiczną plan doskonalenia nauczycieli;
- skreśla wychowanka z listy dzieci uczęszczających do przedszkola z zachowaniem zasad określonych w Statucie Przedszkola.
2.Organizuje działalność przedszkola, a w szczególności:
- opracowuje arkusz organizacyjny na każdy rok szkolny;
- przydziela nauczycielom stałe prace i zajęcia w ramach wynagrodzenia zasadniczego oraz dodatkowo płatne zajęcia opiekuńcze, wychowawcze i dydaktyczne;
- zapewnia odpowiednie warunki do jak najpełniejszej realizacji zadań przedszkola, a w szczególności należytego stanu higieniczno - sanitarnego;
- bezpiecznych warunków pobytu dziecka w budynku przedszkolnym i placu przedszkolnym;
- dba o właściwe wyposażenie przedszkola w sprzęt i pomoce dydaktyczne;
- egzekwuje przestrzeganie przez pracowników przedszkola ustalonego porządku oraz dbałość o estetykę i czystość;
- sprawuje nadzór nad działalnością administracyjną i gospodarczą przedszkola;
- opracowuje projekt planu finansowego przedszkola;
- dysponuje środkami finansowymi określonymi w planie finansowym przedszkola;
- ponosi odpowiedzialność za ich prawidłowe wykorzystanie;
- dokonuje co najmniej dwa razy w roku przeglądu technicznego budynku i stanu technicznego urządzeń na placu zabaw;
- organizuje prace remontowe oraz powołuje komisje przetargowe;
- powołuje komisję w celu dokonania inwentaryzacji majątku przedszkola;
- odpowiada za prowadzenie, przechowywanie i archiwizację dokumentacji przedszkola zgodnie z odrębnymi przepisami;
- prowadzi kontrolę zarządczą zgodnie z odrębnymi przepisami;
3. Prowadzi sprawy kadrowe i socjalne pracowników, a w szczególności:
- nawiązuje i rozwiązuje stosunek pracy z nauczycielami i innymi pracownikami przedszkola;
- dokonuje oceny pracy nauczycieli i okresowych ocen pracy pracowników samorządowych zatrudnionych na stanowiskach urzędniczych i urzędniczych kierowniczych w oparciu o opracowane przez siebie kryteria oceny;
- decyduje o skierowaniu pracownika podejmującego pracę po raz pierwszy w jednostkach samorządu terytorialnego do służby przygotowawczej;
- opracowuje regulamin wynagradzania pracowników samorządowych;
- dokonuje oceny dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu na stopień awansu zawodowego;
- przyznaje nagrody dyrektora oraz wymierza kary porządkowe nauczycielom i pracownikom administracji i obsługi przedszkola;
- występuje z wnioskiem, po zasięgnięciu opinii Rady Pedagogicznej o przyznanie odznaczeń, nagród i innych wyróżnień dla nauczycieli oraz pozostałych pracowników przedszkola;
- udziela urlopów zgodnie z Kartą Nauczyciela i Kodeksem Pracy;
- załatwia sprawy osobowe nauczycieli i pracowników niebędących nauczycielami;
- wydaje świadectwa pracy i opinie wymagane prawem;
- wydaje decyzje o nadaniu stopnia nauczyciela kontraktowego;
- przyznaje dodatek motywacyjny nauczycielom zgodnie z zasadami opracowanymi przez organ prowadzący;
- dysponuje środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- określa zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności na stanowiskach pracy;
- odbiera ślubowania od pracowników, zgodnie z ustawą o samorządzie terytorialnym;
- współdziała ze związkami zawodowymi w zakresie uprawnień związków do opiniowania i zatwierdzania;
- wykonuje inne zadania wynikające z przepisów prawa.
VI. W wykonywaniu zadań dyrektor współdziała z radą pedagogiczną i radą rodziców, a w szczególności:
- Zapewnia bieżący przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi organami przedszkola;
- W przypadku wyrażenia sprzecznych opinii organizuje spotkania negocjacyjne zainteresowanych organów przedszkola.
VII. Dyrektor przedszkola ponosi odpowiedzialność za właściwe prowadzenie i przechowywanie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności opiekuńczej i wychowawczej oraz za wydawanie przez przedszkole dokumentów zgodnych z posiadaną dokumentacją.
VIII.Dyrektor prowadzi zajęcia dydaktyczne w wymiarze ustalonym przez organ prowadzący.
IX.Dyrektor współpracuje z organem prowadzącym i organem nadzoru pedagogicznego w zakresie określonym ustawą o systemie oświaty i aktami wykonawczymi do tej ustawy.
X. Powierza funkcje kierownicze w przedszkolu za zgodą organu prowadzącego placówkę.
|
4. Podstawa prawna |
Uchwała Nr XLVIII/926/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 26 lutego 2013r. w sprawie utworzenia Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie.
Uchwała Nr LV/1038/2013 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 18 czerwca 2013r. w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie.
|
5. Forma prawna |
Gminna samorządowa jednostka organizacyjna |
6. Struktura organizacyjna |
Regulamin organizacyjny-plik pdf.(pobierz)
Regulamin organizacyjny-plik pdf.(pobierz)
Schemat organizacyjny-plik pdf.(pobierz)
|
7. Cel i Zadania |
Zadania przedszkola zodstały ujęte w Statucie Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie.
Zadania dyrektora zostały ujęte w ustawie Prawo oświatowe.
|
8. Statut |
Statut Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie -plik pdf.(pobierz)
|
9. Tryb przyjmowania i załatwiania spraw |
Przedszkole prowadzi i rejestruje sprawy wg rzeczowego podziału akt.
Wszystkie sprawy urzędowe zgodnie z ustawą KPA załatwiane są w godzinach pracy placówki.
Zaświadczenia wydawane są na żądanie osób zainteresowanych i są one ewidencjonowane w założonych rejestrach.
Prowadzone sprawy: 1.Dyrektor przedszkola: •sprawy związane z bieżącą obsługą kancelaryjną przedszkola; •zatrudnianie, zwalnianie i awansowanie pracowników; •prowadzenie akt osobowych nauczycieli i pracowników niepedagogicznych przedszkola; •prowadzenie działalności socjalnej związane z gospodarowaniem Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych; •rekrutacja dzieci do przedszkola; •sprawy związane z realizacją obowiązku przedszkolnego; •pomoc dzieciom w zakresie pedagogicznym; •sprawy z dziedziny bezpieczeństwa i higieny pracy oraz pobytu na terenie przedszkola. 2.Księgowość przedszkola: •sprawy związane z finansami przedszkola; •wydawanie zaświadczeń o wynagrodzeniu, zatrudnieniu; •wydawanie zaświadczeń o opłatach poniesionych przez rodziców w związku z żywieniem i opieką; •naliczanie comiesięcznych opłat za przedszkole. 3.Intendent przedszkola: •sprawy dotyczące dekadowych jadłospisów i diet; •sprawy związane z elektroniczną ewidencją czasu pobytu dziecka w przedszkolu; •kontakt z dostawcami w sprawach zamówień (artykuły spożywcze, środki z zakresu chemii gospodarczej, materiałów biurowych, itp.).
|
10. Majątek |
Środki trwałe:
-budynek: 2 518 295,45 zł.
- wyposażenie 140 449,50 zł.
|
11. Wysokość opłat |
Wysokość opłat z pobyt dziecka w Przedszkolu reguluje Uchwała Nr LII/1227/2017 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 12 grudnia 2017 r. w sprawie określenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola prowadzone przez Gminę Miasto Rzeszów plik pdf.(pobierz) oraz Uchwała Nr LXVI/1441/2022 Rady Miasta Rzeszowa z 30 sierpnia 2022 r. zmieniająca uchwałę w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci objętych wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym konczą 6 lat w prowadzonych przez Gminę Miasto Rzeszów jednostkach oświatowych plik pdf.(pobierz)
|
12. Rejestry, archiwa, ewidencje |
Zakres i sposób prowadzenia ewidencji i rejestrów określa Instrukcja Kancelaryjna Przedszkola Publicznego Nr 33 w Rzeszowie oraz Polityka Bezpieczeństwa Przetwarzania Danych Osobowych
W przedszkolu prowadzi się rejestry i ewidencje: 1.Rejestr zarządzeń dyrektora 2.Rejestr wypadków przy pracy 3.Rejestr wypadków dzieci 4.Rejestr skarg i wniosków 5.Rejestr wydawanych upoważnień i pełnomocnictw 6.Ewidencja druków ścisłego zarachowania 7.Ewidencja czasu pracy pracowników 8.Ewidencja godzin nadliczbowych pracowników 9.Książka kontroli 10.Książka obiektu budowlanego 11.Ewidencja wydawanej pracownikom odzieży ochronnej 12.Rejestr dostawców i zawartych umów
Dokumenty archiwalne są udostępniane przez upoważnionych pracowników na terenie przedszkola osobom zainteresowanym na ich wniosek. Ewidencje i rejestry są udostępniane powołanym do tego celu organom kontrolującym w zakresie określonym w przepisach prawa.
|
13. Informacje udostępnione |
Zgodnie z ustawą o dostępie do informacji publicznej (Dz.U Nr 112, poz. 1198 z późn. zm.) informacje publiczne, które nie zostały zamieszczone w Biuletynie Informacji Publicznej udostępniane są wszystkim zainteresowanym na wniosek.
|
14. Informacje nieudostępnione |
Protokoły Rad Pedagogicznych, akta osobowe, dane osobowe uczniów – ochrona danych osobowych. |
15. Ochrona danych osobowych
|
Inspektor Ochrony Danych Osobowych:
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych Przedszkola jest Pan Artur Bubicz email: iod4@erzeszow.pl
klauzula informacyjna ogólna w załączniku plik pdf.(pobierz)
kaluzula informacyjna dla uczniów i rodziców plik pdf.(pobierz)
klauzula informacyjna monitoring plik pdf.(pobierz)
|
Dane opracowania |
Opracował |
Grażyna Grześko |
Zatwierdził |
Grażyna Grześko |