Data wydruku: 2024-10-18 14:17:21

Biuletyn Informacji Publicznej Miasta Rzeszowa

e-mail: umrz@erzeszow.pl www: bip.erzeszow.pl

Zwolnienia z podatków stanowiące regionalną pomoc inwestycyjną - do zgłoszeń złożonych od kwietnia 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.

Urząd Miasta Rzeszowa

Karta usługi

Data zatwierdzenia

03.09.2021

Zwolnienie z podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych – regionalna pomoc inwestycyjna.
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

1.1 Przed rozpoczęciem prac związanych z inwestycją początkową należy złożyć:
o zgłoszenie zamiaru korzystania z pomocy, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały,
o informację, o których mowa w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 53 poz. 312 z późn. zm.),
o deklarację o utrzymaniu inwestycji przez okres co najmniej 5 lat, a w przypadku MŚP co najmniej 3 lat od daty zakończenia jej realizacji, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do uchwały,
o oświadczenie o wkładzie finansowym w wysokości co najmniej 25% kosztów kwalifikowanych, pochodzących ze środków własnych lub zewnętrznych źródeł finansowania, z wyłączeniem publicznych środków finansowych, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do uchwały,
o oświadczenie o nieznajdowaniu się w trudnej sytuacji, w rozumieniu art. 2 pkt 18 rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu w dniu 31 grudnia 2019 r., a w przypadku zgłoszenia zamiaru korzystania z pomocy po 30 czerwca 2021 roku, również oświadczenie o nieznajdowaniu się w trudnej sytuacji po tej dacie, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do uchwały,
o oświadczenie o niedokonaniu przeniesienia do zakładu, w którym ma zostać dokonana inwestycja początkowa, której dotyczy wniosek o pomoc, w ciągu 2 lat poprzedzających złożenie wniosku o pomoc, oraz o zobowiązaniu się beneficjenta, że nie dokona takiego przeniesienia przez okres 2 lat od zakończenia inwestycji początkowej, której dotyczy wniosek o pomoc, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do uchwały

1.2 Po zrealizowaniu inwestycji początkowej, beneficjent pomocy jest zobowiązany przedłożyć w terminie 2 miesięcy od dnia zakończenia jej realizacji:
o oświadczenie o dacie rozpoczęcia inwestycji oraz o dacie jej zakończenia, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do uchwały,
o oświadczenie o wkładzie finansowym w wysokości co najmniej 25% kosztów kwalifikowanych, zestawienie kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację inwestycji początkowej, w związku z którą ma być udzielona pomoc na podstawie uchwały, wskazujące daty ich poniesienia, na formularzu wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do uchwały.

Beneficjent pomocy jest zobowiązany informować pisemnie Prezydenta Miasta Rzeszowa o każdym przypadku otrzymania pomocy publicznej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych danego projektu inwestycyjnego, w terminie 14 dni od daty otrzymania pomocy.

Beneficjent pomocy jest zobowiązany powiadomić pisemnie Prezydenta Miasta Rzeszowa o utracie prawa do otrzymania pomocy na podstawie uchwały, w terminie 14 dni od dnia powstania okoliczności powodujących jego utratę.

2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną
Można przesłać z wykorzystaniem elektronicznej platformy usług administracji publicznej (ePUAP) na adres skrzynki podawczej Urzędu Miasta Rzeszowa: /umrz/SkrytkaESP
3. Opłaty
Nie pobiera się
4. Miejsce złożenia dokumentów
Kancelaria Urzędu Miasta Rzeszowa, ul. Rynek 12, 35-064 Rzeszów lub Wydział Finansowy Urzędu Miasta Rzeszowa ul. Okrzei 1, 35-002 Rzeszów. 
5. Sposób i termin załatwienia sprawy

5.1 Przed rozpoczęciem prac związanych z inwestycją początkową:
Wstępna weryfikacja pod względem formalnym dokumentów złożonych przed rozpoczęciem inwestycji, w szczególności w zakresie zachowania wymogu dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem inwestycji, dokonana w terminie 30 dni od daty ich złożenia.

5.2 Po zrealizowaniu inwestycji początkowej:
Weryfikacja dokumentów złożonych po zrealizowaniu inwestycji, dokonana w terminie 60 dni od daty ich złożenia.

6. Tryb odwoławczy
Brak
7. Podstawa prawna

Uchwała Rady Miasta Rzeszowa Nr XLIV/931/2021 z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną (Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego z 2021 r., poz. 1346).

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 stycznia 2015 r., w sprawie warunków udzielenia zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną, pomoc na kulturę i zachowanie dziedzictwa kulturowego, pomoc na infrastrukturę sportową i wielofunkcyjną infrastrukturę rekreacyjną, pomoc na infrastrukturę lokalną, pomoc na rzecz regionalnych portów lotniczych oraz pomoc na rzecz portów (Dz.U. z 2019 r., poz. 297 z późn.zm.).

Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r., o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2023 r., poz. 702).

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r., w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. z 2010 r. Nr 53, poz. 312 z późn. zm.).

8. Przetwarzanie danych osobowych Interesantów w Wydziale Finansowym Urzędu Miasta Rzeszowa
Klauzula informacyjna dotycząca danych osobowych 
9. Uwagi

Jednostka odpowiedzialna:

Wydział Finansowy - Oddział Wymiaru Podatków Urzędu Miasta Rzeszowa
35-002 Rzeszów, ul. Okrzei 1, I p. pok. 39 (sekretariat), tel. 1 77 88 99 00

Uchwała Rady Miasta Rzeszowa Nr XLIV/931/2021 z dnia 30 marca 2021 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych, stanowiących regionalną pomoc inwestycyjną.

Uchwała Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 1 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 2 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 3 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 4 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 5 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 6 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Załącznik nr 7 do Uchwały Nr XLIV/931/2021

Uzasadnienie

Formularz stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz.U. Nr 53, poz.312 z późn.zm.)

Dane karty usług
Opracował Grzegorz Domino
Sławomir Wołowiec
03.09.2021
Zatwierdził Urszula Szczypek 03.09.2021
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty Grzegorz Domino
Sławomir Wołowiec
02.12.2022