Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy

Urząd Miasta Rzeszowa

Karta usługi

Data zatwierdzenia

2019-11-21

 Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy
1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

  Wniosek o wydanie zaświadczenia z rejestru mieszkańców,

· dowód osobisty,

· dowód uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia w kwocie 17 zł
 
2. Złożenie wniosku drogą elektroniczną
Nie dotyczy
3. Opłaty
Opłatę za wydanie zaświadczenia można wnieść na rachunek bankowy: Opłata skarbowa 17 zł : Bank PKO BP Rzeszów,  nr:  17 1020 4391 2018 0062 0000 0423,  z zaznaczeniem  „opłata skarbowa”. 
4. Miejsce złożenia dokumentów
 
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Okrzei 1, parter, pok. 14-15, tel. 17 875 43 89,93,91,96
oraz w:                      
a) Punkcie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa w Centrum Kulturalno - Handlowym "Millenium Hall", Al. Kopisto 1, tel. 17 875 40 95 / 96 / 97,
b) Punkcie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa w Galerii Handlowej "Nowy Świat", ul. Krakowska 20, tel. 17 875 40 91 / 92 / 93 / 94,
c) Punkcie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa w Galerii "Plaza", Al. Rejtana 65, tel. 17 875 40 85 / 86,
d) Punkcie Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Rzeszowa w Galerii "Rzeszów", Al. Piłsudskiego 44, tel. 17 875 40 83/84.
5. Sposób i termin załatwienia sprawy

Organ dokonujący zameldowaniu  na pobyt czasowy wydaje osobie na jej wniosek zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy. Zaświadczenie o zameldowaniu na pobyt czasowy wydaje się bez zbędnej zwłoki.
6. Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
7. Podstawa prawna

 Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jednolity Dz. U.2018.1382 j.t)

 Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U z 2016 r., poz. 1827 j.t.)

8. Uwagi
Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych
na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności)

TOŻSAMOŚĆ ADMINISTRATORA
    
Administratorami są:

1.     Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 – odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru PESEL,

2.     Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie realizacji obowiązków określonych w ustawie.

W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ ewidencji ludności administratorem jest  Prezydent Miasta Rzeszowa ul. Rynek 1 , 35-064 Rzeszów.

DANE KONTAKTOWE ADMINISTRATORA
    
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.

Z administratorem – Prezydentem Miasta Rzeszowa można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora .

DANE KONTAKTOWE INSPEKTORA OCHRONY DANYCH
    
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator –Prezydent miasta wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@rzeszow.pl

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

CELE PRZETWARZANIA I PODSTAWA PRAWNA
    

Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu:

·         zarejestrowania w związku z:

-         nadaniem lub zmianą numeru PESEL,

-         zmianą stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, zgonem,

-         zmianą obywatelstwa,

-         wydaniem nowego dowodu osobistego lub paszportu,

-         zmianą dokumentu podróży cudzoziemca,

·         rejestracji obowiązku meldunkowego polegającego na:

-         zameldowaniu się w miejscu pobytu stałego lub czasowego,

-         wymeldowaniu się  z miejsca pobytu stałego lub czasowego,

-         zgłoszeniu wyjazdu i powrotu z wyjazdu poza granice Polski

·         uzyskania przez Panią/Pana zaświadczenia o danych własnych zgromadzonych w rejestrze PESEL

·         usunięcia  niezgodności w danych

Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustawy o ewidencji ludności.

ODBIORCY DANYCH

Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane uprawnionym, zgodnie z przepisami ustawy o ewidencji ludności podmiotom: służbom; organom administracji publicznej; sądom i prokuraturze; komornikom sądowym; państwowym i samorządowym jednostkom organizacyjnym oraz innym podmiotom – w zakresie niezbędnym do realizacji zadań publicznych; osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą w tym interes prawny; jednostkom organizacyjnym, w celach badawczych, statystycznych, badania opinii publicznej, jeżeli po wykorzystaniu dane te zostaną poddane takiej modyfikacji, która nie pozwoli ustalić tożsamości osób, których dane dotyczą; innym osobom i jednostkom organizacyjnym, jeżeli wykażą interes prawny lub faktyczny w otrzymaniu danych, pod warunkiem uzyskania zgody osób, których dane dotyczą określonych w odrębnych przepisach. Odbiorcą danych jest także Centrum Personalizacji Dokumentów MSWiA w zakresie realizacji zadania udostępnienia Pani / Pana danych.

OKRES PRZECHOWYWANIA DANYCH
    
Dane w rejestrze PESEL będą przetwarzane bezterminowo.

PRAWA PODMIOTÓW DANYCH
    
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI DO ORGANU NADZORCZEGO
    
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH
    
Pani / Pana dane do rejestru PESEL wprowadzane są przez następujące organy:

-         kierownik urzędu stanu cywilnego sporządzający akt urodzenia, małżeństwa i zgonu oraz wprowadzający do tych aktów zmiany, a także wydający decyzję o zmianie imienia lub nazwiska,

-         organ gminy dokonujący rejestracji obowiązku meldunkowego,

-         organ gminy wydający lub unieważniający dowód osobisty,

-         wojewoda lub konsul RP wydający lub unieważniający paszport,

-         wojewoda lub minister właściwy do spraw wewnętrznych dokonujący zmian w zakresie nabycia lub utraty obywatelstwa polskiego.

INFORMACJA O DOWOLNOŚCI LUB OBOWIĄZKU PODANIA DANYCH
    
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy o ewidencji ludności.

 
Dane karty usług
Opracował imię i nazwisko data
Sprawdził imię i nazwisko data
Zatwierdził imię i nazwisko data
Osoba odpowiedzialna za aktualizację karty imię i nazwisko data
Załączniki: