Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Zmiany w systemie gospodarowania odpadami w Rzeszowie, które obowiązują od 1 stycznia 2015r.

 Szanowny Właścicielu nieruchomości!


Urząd Miasta Rzeszowa informuje, że od dnia 1 stycznia 2015r., zgodnie z:
- uchwałą nr LXXVIII/1405/2014 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 8 lipca 2014r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Rzeszów,
- uchwałą nr LXXVIII/1406/2014 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 8 lipca 2014r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, - uchwałą nr LXXVII/1407/2014 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 8 lipca 2014r. w sprawie określenia dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Miasto Rzeszów w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi, obowiązują zmienione przepisy prawa miejscowego w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie miasta Rzeszowa. Najważniejsze zmiany to m.in:
1. Dwukrotny bezpłatny odbiór w ciągu roku odpadów wielkogabarytowych z posesji
o zabudowie jednorodzinnej oraz z pergoli śmietnikowej w przypadku zabudowy wielolokalowej.
2. Dostarczanie pakietu „startowego” 20 szt. worków (żółtych) na frakcję „suchą” i 10 szt. worków (zielonych) na szkło opakowaniowe, a także worków na frakcję „suchą” i szkło opakowaniowe na posesje „na wymianę” (w ilości odpowiadającej ilości odebranych worków z odpadami). Firma odbierająca odpady będzie również zaopatrywała mieszkańców zabudowy jednorodzinnej w naklejki umożliwiające wpisanie nazwy ulicy i nr posesji, co pozwoli jej w przypadku jednego punktu odbioru odpadów z kilku nieruchomości na pozostawienie odpowiedniej ilości worków dla danej posesji.
3. Wprowadzenie zbiórki w ramach frakcji „suchej” - odzieży, obuwia i tekstyliów.
4. Zwiększenie częstotliwości odbioru odpadów frakcji „suchej” co drugi tydzień w przypadku nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady.
5. Wprowadzenie limitu przyjęcia w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) odpadów zielonych (w ilości do 180 szt. worków 120 l/rok tj. 21,6 m3/rok) dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych, bez względu na formę ich dostarczenia do PSZOK.
6. Wprowadzenie limitu przyjęcia w Punktach Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) odpadów remontowo – budowlanych ( w ilości do 5 m3/rok) dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych.
7. Wydłużenie godzin otwarcia PSZOK-ów (czynne wtorki, czwartki i soboty od godziny 1000 do 1800).
8. Wprowadzenie dodatkowych (odpłatnych) usług świadczonych przez gminę:
a) dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w zakresie:
• odbioru odpadów zielonych bezpośrednio z nieruchomości o zabudowie jednorodzinnej w oznaczonym worku (3,00 zł /worek 120l),
• transportu odpadów budowlanych i rozbiórkowych, wielkogabarytowych z nieruchomości do PSZOK-u (5,90 zł/km),
• załadunku odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a także wielkogabarytowych transportowanych do PSZOK- u ( 29,00 zł/godz.),
• w uzasadnionych przypadkach interwencyjnego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości (75,00 zł/m3),
• możliwości zakupu dodatkowych worków na frakcję „suchą” bądź szkło opakowaniowe w przypadku większego zapotrzebowania niż worki „pakietu startowego” i worki otrzymane „na wymianę” (0,60 zł/szt.),
• przyjęcia odpadów zielonych w PSZOK-u od właścicieli nieruchomości zamieszkałych w ilości ponad określony limit (75,00 zł/m3),
• przyjęcia odpadów remontowo – budowlanych w PSZOK-u w ilości ponad określony limit (230,00 zł/m3),
b) dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne w zakresie:
• przyjęcia mebli i innych odpadów wielkogabarytowych w PSZOK-u (15,00 zł/m3),
• przyjęcia odpadów budowlanych i rozbiórkowych w PSZOK-u (230,00 zł/m3),
• przyjęcia odpadów zielonych w PSZOK-u (75,00 zł/m3),
• przyjęcia zużytych opon w PSZOK-u (do 14 cali – 3,00 zł, 15 – 24 cali 5,00 zł, powyżej 24 cali -10,00 zł),
• w uzasadnionych przypadkach interwencyjnego odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości (75,00 zł/m3).
9. Wyposażenie nieruchomości w prasokontener będzie po stronie właściciela nieruchomości.

Pełny tekst uchwał, obowiązujących od 1 stycznia 2015r., dotyczących zmian w systemie gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie miasta Rzeszowa dostępny jest na stronie internetowej BIP Miasta Rzeszowa www.bip.erzeszow.pl. Więcej informacji można uzyskać, dzwoniąc na infolinię 177-88-99-00 lub w Wydziale Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Rzeszowa przy ul. Hanasiewicza 10.
 

 

Opublikował(a): 09.11.2015 07:53, Robert Jarosz
Wytworzył(a): 01.12.2014 07:50, Sławomir Krygowski
Drukuj Poleć znajomym

Ilość odwiedzin: 2874049
Urząd Miasta Rzeszowa
Rynek 1, 35-064 Rzeszów   |   Infolinia: 17 788 99 00, Fax: 017 87 54 105   |   WWW: www.rzeszow.pl   |   E-mail: umrz@erzeszow.pl