Ta strona używa cookie. Informacje o tym w jakich celach pliki cookie są używane znajdziesz w Polityce Prywatności. W przeglądarce internetowej możesz określić warunki przechowywania i dostępu do cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. zamknij

Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży


  

 

 

Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej
i Zezwoleń

 

 




KARTA USŁUGI

 

 

 

Data zatwierdzenia:

 

2018-05-25

 

 

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży


 

1. Wymagane dokumenty do załatwienia sprawy

1.  Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych:
  • Wniosek A – do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo,
  • Wniosek B – powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa),
  • Wniosek C – powyżej 18% zawartości alkoholu.

    

    Do wniosku należy dołączyć:

  • Dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych.
  • Pisemna zgoda właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punk sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym.
  • Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o którym mowa w art. 65 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 roku o bezpieczeństwie żywności i żywienia (Dz. U z 2017 r., poz. 149 ze zm.).

 

2.  Wniosek o wygaśnięcie zezwolenia w następujących przypadkach:

  • likwidacja punktu sprzedaży,
  • zmiana rodzaju działalności punktu sprzedaży,
  • zmiana składu osobowego wspólników spółki cywilnej.

 3.   Wniosek o umorzenie prowadzonego postępowania.

 4.   Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim

2.   Złożenie wniosku drogą elektroniczną

Nie

 

3.   Opłaty

1.    Dla przedsiębiorców rozpoczynających działalność gospodarczą wnosi się na rachunek gminy przed wydaniem zezwolenia w następującej wysokości:

  • do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo – 525 złotych,
  • powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu ( z wyjątkiem piwa) – 525 złotych,
  • powyżej 18% zawartości alkoholu – 2100 złotych.

2.    Przedsiębiorcy, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim, są obowiązani do złożenia, do dnia 31 stycznia, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży w roku poprzednim.
W przypadku niedopełnienia  tego obowiązku przedsiębiorca ma możliwość  dokonania opisywanej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12 a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

3.    Dla przedsiębiorcy prowadzącego sprzedaż napojów alkoholowych, których roczna wartość sprzedaży w roku poprzednim przekroczyła: 

  • 37 500 złotych dla napojów alkoholowych o zawartości do 4,5% alkoholu oraz na piwo  - opłata stanowi 1,4% ogólnej wartości tych napojów sprzedanych w roku poprzednim,
  • 37 500 złotych dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa)  - opłata stanowi 1,4% ogólnej wartości tych napojów sprzedanych w roku poprzednim,
  • 77 000 złotych dla napojów alkoholowych o zawartości powyżej 18% alkoholu – opłata stanowi 2,7% ogólnej wartości tych napojów sprzedanych w roku poprzednim.

Opłata, o której mowa wnoszona jest na rachunek gminy w każdym roku kalendarzowym objętym zezwoleniem w trzech ratach: do 31 stycznia, do 31 maja, 30 września danego roku kalendarzowego.

W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie przedsiębiorca ma możliwość  dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12 b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Numer rachunku bankowego:

Urząd Miasta Rzeszowa
ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów

Bank PKO BP 29 1020 4391 0000 6102 0144 6525

 

4. Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta Rzeszowa                                                           

Biuro Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń                  

Pl. Ofiar Getta 7, 35-002 Rzeszów                                                    

Sekretariat pokój 53

albo
Kancelaria Ogólna Urzędu Miasta Rzeszowa

ul. Rynek 1, 35-064 Rzeszów


Infolinia Urzędu Miasta Rzeszowa: 1 77 88 99 00
czynna w godzinach pracy urzędu: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek 7.30–15.30, środa 7.30–17.00

 

5.    Sposób i termin załatwienia sprawy

Dokumenty uzyskiwane w postępowaniu:

  • Zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży( do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, powyżej 4,5% do 18% zawartości alkoholu ( z wyjątkiem piwa), powyżej 18% zawartości alkoholu);
  • Decyzja o wygaśnięciu zezwolenia;
  • Decyzja o umorzeniu postępowania administracyjnego;
  • Decyzja o odmowie wydania zezwolenia.

Termin załatwiania sprawy - do trzydziestu dni.

 

6.   Tryb odwoławczy

Od wydanej decyzji wnioskodawcy przysługuję prawo złożenia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Rzeszowie, za pośrednictwem Prezydenta Miasta Rzeszowa. Odwołanie składa się w Biurze Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń lub w Kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Rzeszowa w terminie 14 dni od dnia doręczenia wydania zezwolenia.

 

7.   Podstawa prawna

Art. 18, oraz art. 111 ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi z dnia 26 października 1982 r. (Dz.U. z 2016 r. poz. 487 ze zm.).

Uchwała Rady Miasta Rzeszowa Nr LXXX/1460/2014 z dnia 30 września 2014 r. w sprawie ustalenia zasad usytuowania na terenie Miasta Rzeszowa miejsc sprzedaży napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży (Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego z dnia 9 października 2014 r., poz. 2623).

Uchwała Nr LXXIV/126/2002 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 2 lipca 2002 r. zmieniająca uchwałę Rady Miasta Rzeszowa. Nr XLIX/159/96 z dnia 30 grudnia 1996 r. i  Uchwała Nr XIV/299/2011 z dnia 12 lipca 2011 r. w sprawie ustalenia ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych na terenie Miasta Rzeszowa (Dziennik Urzędowy Województwa Podkarpackiego  Nr 115 z dnia 26 lipca 2011, poz. 1769).

Art.104 §1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks Postępowania Administracyjnego, definiujący sposób prowadzenia postępowania (Dz. U. z 2017 r. poz.1257 ze zm.).

 

8.   Uwagi

1.   Sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu lub poza miejscem sprzedaży na terenie Rzeszowa może być prowadzona po spełnieniu następujących warunków:

  • posiadanie zezwolenia,
  • wniesienia opłaty,
  • zaopatrywanie się w napoje alkoholowe u producentów i przedsiębiorców posiadających odpowiednie zezwolenie na sprzedaż hurtową napojów alkoholowych,
  • w terminach do dnia 1 lutego, 1 czerwca, 1 października każdego roku kalendarzowego objętego zezwoleniem, okazanie przedsiębiorcy zaopatrującemu dany punkt sprzedaży napojów alkoholowych odpowiedniego dowodu potwierdzającego dokonanie opłaty,
  • posiadanie tytułu prawnego do korzystania z lokalu, stanowiącego punkt sprzedaży,
  • wykonywanie działalności gospodarczej w zakresie objętym zezwoleniem tylko przez przedsiębiorcę w nim oznaczonego i wyłącznie w miejscu wymienionym w zezwoleniu,
  • zgłoszenie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu, w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany,
  • prowadzenie sprzedaży w punkcie sprzedaży spełniającym wymogi określone przez radę gminy, na podstawie art. 12 ust. 1 i 2,
  • przestrzeganie innych zasad i warunków określonych przepisami prawa.

2.  Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z braku oświadczenia o wartości sprzedaży lub niedokonania opłaty może wystąpić z wnioskiem o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.

 


KLAUZULA INFORMACYJNA


Przetwarzanie danych osobowych interesantów Biura Ewidencji Działalności Gospodarczej i Zezwoleń
Urzędu Miasta Rzeszowa

Zgodnie z art. 13 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016), informuję, że:

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Rzeszów, Rynek 1, 35-064 Rzeszów.
  2. Inspektorem ochrony danych jest Antoni Wilk, e-mail: iod@erzeszow.pl, tel. 17 748 4499.
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadania z zakresu udzielania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych - na podstawie przepisów zamieszczonych w niniejszej karcie usługi, w punkcie 7. Podstawa prawna.
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą w czasie określonym przepisami prawa, zgodnie z instrukcją kancelaryjną.
  6. Posiada Pani/Pan prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania lub ograniczenia przetwarzania.
  7. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  8. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do zabezpieczenia interesu Państwa i Administratora na wypadek postępowania reklamacyjnego lub dochodzenia roszczeń oraz oceny jakości usług.
     

Opracowała

 

Mariola Brańska

 

 

2018-05-25

           

Zatwierdziła

Grażyna Kalandyk

 

2018-05-25

 

Osoba odpowiedzialna

za aktualizacje karty

 

Mariola Brańska

 

 

Opublikował(a): 14.06.2018 09:29, Katarzyna Kunicka
Wytworzył(a): 03.12.2008 14:17, Grażyna Kalandyk
Drukuj Poleć znajomym

Ilość odwiedzin: 7142343
Urząd Miasta Rzeszowa
Rynek 1, 35-064 Rzeszów   |   Infolinia: 17 788 99 00, Fax: 017 87 54 105   |   WWW: www.rzeszow.pl   |   E-mail: umrz@erzeszow.pl